Äiti testaa: Beemoo Maxi Travel 2 in 1 -rattaita

Teksti
Kirjoitin vajaa kuukausi sitten postauksen, jonka oli tarkoitus auttaa pyöriskäyttäjiä hurjassa vaunu- ja ratasviidakossa ja apua tämän postauksen tekemiseen sain Jollyroomilta.
Ilokseni Jollyroom halusi tehdä kanssani enemmän yhteistyötä ja valitsi ja lähetti postauksessa asettamieni kriteerien mukaiset rattaat meille testattavaksi yhden pyöriksen ja yhden uhmatuhmataaperon kanssa. Mitenhän siinä kävi?

Innokas paketin avaaja!
Ikänsä puolesta A-muru ei rattaita enää kauaa tarvitsisi, mutta
pyöriksen kyydissä matkustaminen on alkanut olemaan viime aikoina tosi
mälsää ja sylistä on kivempi singahdella pois, kun istua nätisti
paikoillaan. Tämä on selkeä turvallisuusriski, joten rattaat ovat
ehdottoman tärkeät meille.
Millaiset rattaat Jollyroom sitten valitsi meille?

Kuva: Jollyroom.fi/Beemoo Maxi Travel 2 in 1 White & Black -paketti
Sain ilokseni testiin jo vertailupostauksessa vilahtaneet Beemoo Maxi Travel 2 in 1 -rattaat.
Beemoo Maxi Travel 2 in 1 -rattaisiin on mahdollista valita runko kahdesta erilaisesta runkovärivaihtoehdosta ja kangasosien värin laajasta värivalikoimasta.
Minulle valinta ei ollut vaikea, koska ihastuin heti suuresti White & Black -malliin, joissa rattaiden valkoinen runko tekee rattaista kevyet ja modernin näköiset. Mustien kangasosien kanssa kokonaisuudesta tulee klassinen ja elegantti. NAM! A-muru olisi halunnut vaaleanpunaisen kangasosan – tietenkin, mutta tämä tylsä äiti ajatteli vain tulevaisuutta ja jatkuvaa puhdistusta, joten tällä kertaa A-murun ääni jäi kuulematta. Älkää kuitenkaan paljastako hänelle, että rattaisiin on tilattavissa edullisesti erillisiä tekstiilipaketteja… 😉

Tilauksen jälkeen rattaat tulivat perille viikossa, mikä  oli minulle suuri ja tietenkin mieluisa yllätys! Rattaat tulivat kahdessa isossa paketissa, joista toisessa oli runko, pyörät ja ratasistuin ja toisessa kangasosat. Molemmat paketit olivat kestäneet kuljetuksen vahingoitta. Myös sisältö oli ehjä hyvän ja tiiviin pakkaamisen ansiosta.

A-muru avaamassa paketteja. Hänestä se oli hurjan mukavaa!
Rattaiden kokoaminen oli erittäin helppoa ja nopeaa, mikä oli positiivinen yllätys! Rattaiden rungolle ei tarvinnut tehdä muuta kuin avata, kiinnittää renkaat ja pumpata niihin ilmaa. Ratasistuimeen piti kiinnittää kuomu ja turvakaari, ja ei muuta kuin kokeilemaan!

Pakettien sisältö.
Olemme koeajaneet rattaita nyt kuukauden verran ja en voisi olla tyytyväisempi! Rattaat liikkuvat kuin unelma kääntyvien ja isojen etupyörien ansiosta ja arvatkaa mitä! Rattaat ovat niin ketterät ja kevyet, että pystyn kelaamaan jopa yksin niiden kanssa pieniä matkoja! Kääntyvät etupyörät mahdollistavat myös maastossa liikkumisen. Eturenkaat saa halutessaan myös lukittua, mutta meidän tapauksessamme eturenkaat palvelevat paremmin ilman lukitusta.
Valmiina lähtöön!
Alimmaisissa kuvissa junana kulkemista, eli minä lykkään A-murua rattaissa ja Isimies minua.
Näissä rattaissa on yksi mielenkiintoinen ero verrattuna muihin rattaisiin. Näitä voi toki näinkin käyttää vauvasta taaperoon, mutta ratasosasta voi tehdä myös vaunukopan – kyllä, nämä ovat kuin yhdistelmävaunut! Lisäksi rattaiden runkoon on erikseen ostettavissa Maxi Travel Adapterit, jotka käyvät Maxi-Cosin, BeSafen ja Cybexin turvakaukaloihin. Nämä rattaat ovat siis erittäin pitkäikäiset vastasyntyneestä 15 kiloiseen taaperoon!

Miten ratasistuin muuttuu sitten vaunukopaksi? Se on erittäin helppoa.
Ratasistuin käännetään ensin makuuasentoon, jonka jälkeen etsitään ratasosan yläosasta klipsi ja alaosasta kaksi klipsiä, jotka avaamalla rattaat muuttuvat vaunuiksi hetkessä. Sitten vain painetaan ratasosan kankaat auki ja avataan kuomussa oleva vetoketju, jolloin kuomu muuttuu täysmittaiseksi ja vaunut ovat vauvaa vaille valmiit! 😉

Tadaa!

 Vaunukopan palauttaminen takaisin ratasistuimeksi on myöskin erittäin helppoa, nopeaa ja vaivatonta!

Yksi tärkeä kriteerimme vaunuille ja rattaille oli myös se, että ne mahtuvat autoon hyvin pyöriksen kanssa. Nämä rattaat osoittautuivat hieman isommiksi kuin ajattelin, mutta kuitenkin ne sujahtavat sulassa sovussa pyöriksen kanssa auton takakonttiin. 
Kuvassa ratasosa on rungossa kiinni, joten rattaat ovat sen vuoksi noin leveästi. Yleensä irrotamme ratasistuimen ja asetamme sen kyljellään olevan rungon kanssa erikseen autoon. Näin pyöris mahtuu takakonttiin kokonaisena. Mainittakoon kuitenkin, että meillä on tila-auto (erittäin likainen sellainen), joten takakontti on sen vuoksi hieman isompi kuin perus farkussa.

Rattaiden kasaaminen ja kokoaminen on myös erittäin tärkeä asia rattaissa tai vaunuissa – etenkin pyöriskäyttäjän näkökulmasta, eikä Beemoo olisi voinut tehdä siitäkään helpompaa! Rattaat menevät kasaan perinteisellä vetomekanismilla, mikä sijaitsee työntöaisassa. Rattaat voi kasata ratasistuimen kanssa tai ilman, mutta jos minä kasaan rattaita yksin, irrotan aina ratasistuimen. Näin helposti se käy:

Eikä se ole vaikeaa ratasistuimenkaan kanssa!

Rattaiden runko on erittäin kevyt kasata ja liikutella. Myös nostot onnistuvat hyvin pyöriksestä käsin.
Yksityiskohdat:
Rattaissa on monia tärkeitä yksityiskohtia. Erillinen suoja
ratasistuimeen on ihan huippuhyvä kurakelejä ajatellen. Kurkistuluukku
kuomussa on ollut A-murun mielestä parasta koko rattaissa. Hän aina
koputtaa kuomuun ja sitten kun kurkistan luukusta rattaista alkaa kuulua
niin kovaa naurua, että koko rattaat tärisevät. Sitten tulee kaino
pyyntö: ”Lisää!” Lapsen onni on niin pienistä asioista kiinni! Lisäksi jalkajarru
on niin pieni ja kevyt, että renkaat voi lukita pelkällä käden
painalluksella. Jarrun sijainti on myös ihanteellinen, koska se ei tule
jalkalaudan eteen, joten näin vaaratilanteet äkkijarrutuksen suhteen
jäävät pois. Kehuja ansaitsee myös turvakaari, jonka saa kahdella napin
painalluksella kokonaan pois tai käännettyä sivuun niin, että taapero
pääsee laskeutumaan rattaista itse pois. Myös turvavyöt ovat hyvät ja
tarpeeksi pitkät. 

Parasta rattaissa on se, että lähes kaikki tärkeät toiminnot ovat napin painalluksen takana!
Rattaiden turvakaaren ja istuinkorkeuden tai makuuasennon säätäminen: Napin painallukset molemmin puolin turvakaarta tai ratasistuina.
Työntöaisan korkeuden säätäminen: napin painallus molemmin puolin työntöaisaa.
Ratasistuimen irrottaminen: vetokahvoista vetäminen molemmin puolin ratasosaa. 

Mitä nämä rattaat tarjoavat pyöriskäyttäjälle? Rattaiden
keveys ja ketteryys on hurjan edistyksellistä verrattuna Emmaljungan
yhdistelmävaunuihimme, joita kutsun laivaksi niiden koon ja jäykkyyden vuoksi.
Kääntyvät eturenkaat helpottavat kääntymisiä, niin yksin kelatessa kuin
toisen työnnettävänä. Taittuva työntöaisa takaa ergonomisen ja hyvän
työntöasennon sekä kevyt ja helppokäyttöinen runko mahdollistaa
helpon ja nopean kasaamisen ja siirron esimerkiksi autoon.

Meillä
A-muru on jo sen verran iso tyttö jo, että hän ei tarvitse rattaiden vaunu
ominaisuutta tai adaptereita turvakaukaloa varten, mutta täytyy sanoa,
että jos kolme vuotta sitten nämä vaunut olisivat olleet liikkeessä,
josta ostimme valkoiset Emmaljungamme, niin ne olisivat jääneet sinne
hohtamaan valkoisuuttaan ja nämä olisivat kotiutuneet mukaan.

Beemoo Maxi Travel 2 in 1 -rattaat ovat erittäin hyvät, laadukkaat ja pitkäikäiset rattaat kaikille – ei vain
pyöriskäyttäjälle! 

 

Kahdessa pienemmässä kuvassa kelaan rattaiden kanssa. Huomatkaan ergonominen istuma-asento taittuvan työntöaisan ansiosta.
Isimiehen arvio: Rattaat ovat paremmat kuin meidän vanhat. Kevyet lykätä itse tai vaimon kautta.
– Miehet, lyhyestä virsi kaunis! 😉

Lopputulos: Nämä rattaat ovat aivan mahtavat, emmekä voisi olla tyytyväisempiä! Isoin plussa kuitenkin on se, että pääsemme perheenä liikkumaan turvallisemmin ja se, että myös A-muru nauttii rattaissa matkustamisesta. Hän monesti kysyykin, mentäisiinkö rattailla leikkipuistoon ja mehän mennään! Ihanaa, kesä on pian täällä! ♥ Silloin meillä onkin monia seikkailuja tiedossa näille rattaille! 😉

♥: Selina

 Mitä mieltä olette testaamistamme rattaista?

*Postaus toteutettu yhteistyönä Jollyroomin kanssa. 
 Beemoo Maxi Travel 2 in 1 -rattaat saatu blogiyhteistyön kautta.

Kommentit

16 kommenttia
Avatar

Hei! Jousitus on aika jämäkkä, mutta rattaita saa "hyssytettyä" kyllä. 🙂 Me olemme menneen näillä maastossa ja hyvin onnistui! 🙂

Avatar

Näppärän näköiset pelit. 🙂

Avatar

Nämä ovat! 🙂

Avatar

Jopas ovat siistin näköiset rattaat, hyvillä renkailla ja muutenkin näyttää olevan näppärät! 🙂
Varmasti on ollut hyvät!

Avatar

Nämä ovat todella hyvät! Tykkäämme hurjasti! 🙂

Avatar

Sellainen kysymys jäi vielä mieleen että miten käyttäytyi erilaisilla alustoilla ? Eli oliko helppo lykättävä myös hiekkateillä vai onko asfalttipohja parempi 🙂 ? Hankinta olisi ajankohtainen, mutta maastossa hyvin kulkeminen on meille yksi tärkeimpiä kriteereitä 🙂 !

Avatar

Me kokeilimme kaikki mahdolliset alustat: asfaltin, hiekkatien, metsäpolun (pyörikselläkin oli mahdollista liikkua siellä) ja kerran osuimme jopa sellaiseen mutavelliin ja rattaat kulkivat siinäkin moitteitta. Minun pyöris ja Isimiehen lenkkarit tosin kärsivät. 🙂
Kävimme esimerkiksi leikkipuistossa, jossa oli pehmeä hiekka. Minun pyöris upposi hiekkaan, mutta rattaat eivät. 🙂 Tuossa kollaasissa missä minä lykkään A-murua maasto oli sellaista tamppaantunutta hiekkatietä ja hyvin kulki! 🙂 En voi muuta kuin suositella! 🙂

Avatar

Vau, on tosi kivan näköiset ja varmasti huippu toimivat! Tosi hienoa, että teillä nyt noin toimivat vaunut käytössä 🙂 !

Avatar

Voi kyllä ja kyllä! 🙂 Ollaan itsekin hurjan kiitollisia ja onnellisia näistä! Nämä helpottavat hurjasti elämäämme ja sitä paniikkia rimpuileeko A kaupungilla sylistä vai ei. 🙂

Avatar

Hienot on! Ja upeet kuvat <3 kiitos tästä kattavasta postauksesta. olit tehny tosi kovan yön kuvien kans!

Avatar

Kiitos! 🙂 No oli niissä hommaa, sitä en kiellä, mutta halusin tuoda esille rattaiden hyviä puolia. 🙂

Avatar

Onpa hyvä että löyty noin hyvät rattaat teille. Itekki silloin tällöin oon pyörätuolin käyttäjä, imettelen kyllä miten saat pyörätuolissa istuen nostettua rattaat autoon? Rattaiden keveys on siinä kyllä suuri etu.

Avatar

Habaa löytyy! 😉 Ei kun tuo runko on kevyt. 🙂

Avatar

Millaista materiaalia etupyörät on? Onko kovaa kuin matkarattaissa? Vai kuin niissä joita puhkeamattomina myydään? Kuinka alas selkänojan saa? Hyvä kirjoitus!

Avatar

Hei pahoittelen, että sinun kommentti on jäänyt ilman vastausta! Etupyörät ovat täyskumia, mutta pehmeämmät kuin matkarattaissa. Eivät esim. kolise. Selkänojan saa rattaina käytettäessä melkein makuuasentoon, mutta ei täysin. Asento on kuitenkin rento ja ainakin meidän tyttö sai nukuttua. 🙂 Toivottavasti tämä auttoi vielä vaikka vastaus tulikin törkeän myöhässä!

Avatar

hei,minkälainen jousitus näissä rattaissa on? 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä