Yleinen 15.1.2016
TEKSTI Jasmin

170 kcal lounas. Sopii myös vegeilyyn!

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

kekhernelautane

Vegeiletkö vai laihdutatko? Muuten vain etsit kevyempää purtavaa? Tämä on oiva resepti juuri sinun tarpeisiisi. Yhdessä annoksessa on 170kcal ja päivän kasvistarve saa täyttymystä kuin itsestään. Useimmiten teen salaatit kylminä mutta ateria on ruokaisamman oloinen bataatin kera ja lämpimänä. Niimpä kasvikset on paahdettu uunissa ja pannulla ilman öljyä.

Kikhernepurkki (puolipurkkia/annos)
Tomaattia
Kukkakaalia
Bataattia (yhdessä annoksessa minulla 50g)
Kurkkua
Pinaattia
Salaatinlehtiä
Juustokuminaa
Suolaa
Paprikajauhetta
Provencelen yrtit mausteseos
(Chiliä jos makuhermot kestävät)

Paahda bataatteja uunissa 200 asteessa 20min. Lisää Juustokuminalla, paprikalla ja yrteillä sekä suolalla maustetut kikherneet pellille ja anna olla uunissa vielä 15min.

Paista pannulla yrteillä maustetut tomaatit sekä kukkakaalit. Lisää lautaselle loput ainekset kylminä.

 

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

Kommentit (0)

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Suomen suurin perheblogiyhteisö tarjoaa luettavaa ja vertaistukea niin odotusajasta, vauva-arjesta, taaperon uhmasta kuin muistakin perhe-elämän iloista ja haasteista. Tarjolla on huumoria, vinkkejä, arjen vertaistukea, kyyneliäkin. Tervetuloa joukkoon!

Seuraa
meitä: