Kevyttä vaihtelua pähkinöille

Teksti

Terveellisiksi naposteltaviksi mielletään useimmiten lähinnä kurkkutikut ja porkkanat. Minä vihaan kurkkuja ja porkkanoita. Ainainen pähkinöiden jyrsiminen ei kuitenkaan ole kovinkaan terveellistä hyvistä rasvoista huolimatta. Leffa-iltoina kipot pitää kuitenkin jollakin täyttää, oli tavoitteena terveellinen elämä tai ei. Kokeilin uutta aluevaltausta kikherneiden saralla. Ne sopivat suureksi yllätyksekseni muuallekin kuin tomaattimuhennokseen.

Paahdetut kikherneet ovat kepeitä energiamääriltään sekä tietenkin terveellisiä. Vietämme vegaanipäivää viikottain perheemme kanssa joten nämä naposteltavat sopivat myös niihin iltoihin kun eläinperäiset tuotteet ovat pannassa.

Tarvitset purkillisen kikherneitä ja haluamiasi mausteita sekä tilkan öljyä.

Minä käytin tällä kertaa chiliä, murskattua valkosipulia, suolaa sekä paprikajauhetta. Laita öljyä vain sen verran että saat herneisiin tartutettua mausteet. Paahda uunissa 15 minuuttia 225 asteessa.

Kaloreiksi laskin (200g purkista kikherneitä) 260kchal riippuen öljyn määrästä. Verrattuna esimerkiksi pähkinöihin, energiaa ainakin tuplasti vähemmän. Eivätkä minun mielestäni häviä maussa edes wasabimanteleille.

herneit

Kommentit

4 kommenttia

Makeitakin voi tehdä!
Kaneli ja vaahterasiirappi, aijai. Kannattaa silti laittaa myös hitu suolaa.

Kiitti vinkistä! Täällä toinen pähkinäpuputtaja, joten näitä voisikin välillä kokeilla jo vaihtelunkin vuoksi 🙂

Jasmin

<3 kanttii kokeilla eri maustamisia ni tulee erilaisia :)

Hyvä täsmennys että käyttövalmiita kikherneitä reseptiin, ei kuivattuja.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä