Terveelliset välipalapatukat jokaiseen makuun!

Teksti

Olen välipalapatukoiden ja proteiinipatukoiden puolestapuhuja. En aterian korvaajina, vaan osana tasapainoista syömistä. Välipalapatukat sopivat niin kahvin kaveriksi makeannälkään tai aamupalan proteiinipommiksi. Olen julkaissut blogissani lukuisia erilaisia patukkaohjeita, mutta kaappien ainekset ovat aina erilaiset, joten tässä jälleen yksi vegaaninen ja gluteeniton variaatio joka maistuu niin lapsille kuin treenaajille.

Ohje:

3banaania

1.5dl gluteenitonta jauhoseosta (tai vehnäjauhoja)

2dl pähkinäsekoitusta (käytin tällä kertaa sekoitusta jossa oli erilaisia pähkinöitä, banaanilastuja ja rusinoita)

2rkl maapähkinävoita

2rkl kookossokeria

1dl kauramaitoa

Raakasuklaata (Raakasuklaan ohje esim tässä). Jos ei halua sokeritonta versiota, myös muut suklaat käyvät.

Sekoita kaikki ainekset yhteen. Lisää tarvittaessa jauhoja niin, että saat patukoista muotoiltavia. Paista uunissa 15min. Varo että pinta ei tummu liikaa, mutta patukoiden täytyy pysyä koossa. Jäähdytä patukat ja sulata suklaa. Kun patukat ovat jäähtyneet, kasta toinen puoli suklaassa ja laita jääkaappiin jähmettymään.

Kommentit

Jaa oma kokemuksesi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä