Ja niin mitkä lisäravinteet?

Mulle aika uusi, mutta erittäin ajankohtainen aihe on lisäravinteet ja superfoodit. Pääsin blogin kautta testaamaan Liftedin Get inspired, get fit! -kurssia ja se herätti mut ajattelemaan omaa hyvinvointia aivan uudella tavalla. Kurssilla opittiin hirveästi siitä, mitä kroppa tarvitsee ja minkä verran, mikä vaikuttaa mihinkin ja milloin kannattaa syödä mitäkin ravinteita. Tänään laitoinkin tilaukseen ensimmäiset lisäravinteeni ja odotan niitä innolla, en ollut tajunnutkaan, kuinka suuren eron mikroravinteiden saannista huolehtiminen ja lisäravinteiden käyttö voi tehdä niin treeniin kuin ihan yleiseen hyvinvointiin. Huomenna menen ostamaan apteekista vielä vahvempaa d-vitamiinia ja jotain multivitamiinia, rautaakin kannattaisi varmaan taas ottaa kuurina. Lisäksi tahtoisin ostaa jotain lisäproteiinia, mutta olen niin makuherkkä, joten ajattelin etsiä jonkun liikkeen, jossa voisi ensin saada maistiaisia. Mahtaako sellaista tosin olla? Joka tapauksessa nyt mulle on tulossa vähän tehostetta treeniin ja aineenvaihduntaan, sekä lisäksi macaa, chia-siemeniä, omegaa ja tyrosiinia. Tämä tyrosiini oli tosin ihan oma bongaukseni ja ajattelin kokeilla, olisiko sillä oikeasti vaikutusta mielialaan.

Olen lisäravinteiden kanssa aivan täysi aloittelija, mutta sain Liftediltä aika hyvät eväät tulevaisuuteen ja pian pääsen näkemään, miten ne omalla kohdallani vaikuttavat! Treeniboostia olen käyttänyt ennenkin kyllä. Chia-siemenet sopivat kuulemma loistavasti smoothieihin, eivätkä maistu niin paljon läpi. Ajattelin ostaa myös kurpitsansiemeniä, auringonkukansiemeniä käytänkin jo. Kiinnostaisiko teitä vähän myöhemmin kuulla ”arvostelua” lisäravinteista ja omia suosituksiani saamieni oppien ja tulevan oman kokemuksen pohjalta? Vai löytyykö niitä jo tarpeeksi muutenkin? Mä en itse ole kokenut ikinä löytäneeni mistään lisäravinnesuosituksia tarpeeksi yksinkertaisesti selitettynä ja ne ovatkin aina olleet vähän sillainen pelottava hifistely-peikko. Joten ehkä tästä voisi tulla hyvä juttusarja liittyen tähän blogin ”simppeliin” tyyliin 🙂

Kommentit

9 kommenttia
Avatar

Maria puki ajatukseni sanoiksi paremmin kuin itse koskaan osaisin! Nykyvalikoima on liian laaja minulle, menee pää sekaisin siitä mikä on oikeasti tärkeää ja tarpeellista.

Avatar

Fitnessguru myy maistiaispusseja jollain eurolla-parilla, ja siellä on normi leaderiin/fastiin ym merkkeihin verrattuna paljon laajempi, halvempi ja parempi makuvalikoima.

Avatar

Kiitos vinkistä! 🙂

Avatar

Noista kehonpuhdistus menetelmistä olisi kiva kuulla lisää! Olen itsekin liikuntaa harrastava mut en tiiä noista lisäravinteista tuon taivaallista. Nirsokin olen, tietyt maut ei vaan uppoo. Olisiko sulla hyviä, halpoja, helppoja vinkkejä kropan puhdistukseen ja nestelastin purkuun? (:

P.s Rakastan sun blogeja!!♡

Avatar

Joo lisätietoa kaivataan!
Itse en käytä mitään lisäravinteita, koska en tiedä mihin tilanteeseen mikäkin olisi sopiva ja miten niitä oikeasti kuuluu käyttää. Tarvitseeko ihan tavistreenaaja lisäboostia?
Jonkinlainen infopaketti olisi kiva!

Avatar

Kiinnostaisi! Olisi kiva kuulla kokemuksistasi lisäravinteiden lisäksi myös nuista erilaisista siemenistä! 🙂 itse haluisin käyttää siemeniä mutta en tiedä millaisia siemeniä mihinkin ruokaan/välipaloihin voi laittaa..kiva postaus oli! Kiitos 🙂

Avatar

Hei ehdottomasti kiinnostaa! 🙂 Etenkin just yleiseen hyvinvointiin ja jaksamiseen sekä parempaan mielialaan liittyvät jutut!

Terveisin 1-vuotiaan superväsynyt äiti 😀

Avatar

Todellakin kiinnostaa! Juurikin se mitä kaikkia juttuja oikeasti tarvitsee ja mitkä ovat niitä ns. vähemmän tärkeitä. Totuushan on kuitenkin se, että apteekki on pullollaan vitamiineja sun muita ja kaikkea ei kuitenkaan voi saada. Miten valita ne parhaat ja tärkeimmät?

Avatar

Hei.
Kertoisitko minkä vahvuista d-vitamiinia otat?
Itse syön 50:stä ja välillä nappaan niitä kaksikin. Auttaa myös nujertamaan alkavan flunssan.

Muistakaahan muuten kaikki vitamiinien popsijat, että vitamiineja ei kannata ottaa ennen/jälkeen
kahvin, koska kahvi ”tappaa” ne vitamiinit.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä