Neljän liikkeen vaunujumppa

Kaikilla äideillä ei ole sitä mahdollisuutta, että vauvan nukahdettua voisi siirtyä toiseen huoneeseen jumppaamaan. Etenkin, jos lapsi nukkuu ainoastaan liikkuvissa rattaissa. Tässäkin kohtaa kannattaa pitää se paino sanalla liikkuvissa, sillä jotkut lapset tosiaan heräävät heti, kun vaunut eivät liikukaan enää. Uskokaa pois, täällä puhuu kokemuksen ääni. Ajattelinkin tehdä tällä kertaa jotain äitiyleisölle, etenkin teille, jotka olette luopuneet treenaamisesta, koska vauva herää heti kun pysähdytte. Seuraavat helpot liikkeet muodostavat reippaan vaunulenkin jälkeen hyvän lihastreenin vauvan huomaamatta, sillä jokaisessa liikkeessä rattaita voi hytkyttää samalla.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Laita rattaisiin jarru päälle ja ota tukeva ote aisasta. Kyykkää alas niin, että jalkasi ovat 90 asteen kulmassa ja selkäsi suorassa, kun olet ala-asennossa. Älä roiku liikaa rattaissa vaan laita paino ala- ja keskivartalolle, aktivoi erityisesti pakaralihaksia liikkeitä toistaessasi! Tee esimerkiksi kolme 15 toiston sarjaa.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Pidä edelleen jarru päällä ja ota taas tukeva ote aisasta. Tee etunojapunnerruksia rattaisiin nojaten, esimerkiksi kolme 12 toiston sarjaa. Jos rattaissa on säädettävä työntöaisa, kannattaa se tietenkin säätää mahdollisimman alas.

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Jarru saa edelleen olla päällä, mutta tällä kertaa mene istumaan rattaiden taakse. Työnnä jalkasi taka-akselin alle, jotta voit samalla hytkyttää rattaita ja ala tehdä vatsalihaksia. Tee esimerkiksi kolme 15 toiston sarjaa. Ethän aloita synnytyksen jälkeen vatsalihasten treenaamista ennen lääkärin lupaa!

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Viimeiseen liikkeeseen päästä jarru irti ja rattaita työntäen tee askelkyykkyjä. Valitse itsellesi sopiva matka, esimerkiksi lyhtypylväiden väleistä, ja anna palaa! Näillä simppeleillä liikkeillä saa normaaliin vaunulenkkiin jo hurjasti lisäpotkua.

Löytyisiko teiltä lisää liikkeitä vaunulenkille? Sellaisia liikkeitä siis, joissa vaunuja on helppo samalla hytkyttää!

Kommentit

5 kommenttia
Avatar

Tämä onkin kiva idea. En oo tullu koskaan ajatelleeksi, että vaunujenkin kans voisi jumpata. Täytyy päästä kokeilemaan heti huomenna . 😀 Oon itse alottanu just bloggaamisen samoista aiheista, jos kiinnostaa käy kurkkaamassa! http://uudenlainenalku.blogspot.fi/

Avatar

mitkä vaunut teillä olleet käytössä lasten vauva aikana? Mitä suosittelet

Avatar

Meillä oli esikoisella Emmaljungat, jotka oli tosi hyvät, mutta aika isot ja sitten kuopuksen kohdalla tarvittiin tuplat ja ostettiin Easywalker Duo Plus -rattaat, jotka oli aivan loistavat. Nyt meillä on tosiaan nämä Babyjoggerit 🙂 Kaikkia voin suositella! Itse suosin (kuten huomaa) isoja renkaita ja käytännöllisyyttä, ne tulevat aina tärkeimpänä pitemmän päälle.

Avatar

Olen harkitsemassa baby joggereita, mutta arveluttaa toi yksi eturengas, että kuinka hutera se on kun nousee bussiin kyytiin. Mitä kokemuksia sulla on tästä?

Avatar

Ei oo kyllä ollut yhtään hutera 🙂 Ehkä ensimmäisen viikon ajan piti totutella, kun oli jo kaksi vuotta kulkenut nelirenkaisilla, mutta sen jälkeen se tuli ihan itsestään, enkä enää edes muista, mitä siinä oli erilaista 😀

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä