Epäonnistunut

2013 syyskuussa tein elämänmuutoksen. Pysyvän elämänmuutoksen. Treenaamisesta ja terveellisestä ruoasta tuli osa jokapäiväistä arkea, en enää edes osannut olla ilman. Laihduttaminen ei tuntunut laihduttamiselta, koska olin onnellinen uusista elämäntavoistani. Laihduin 20 kiloa ja voin paremmin kuin koskaan. Syksyyn 2014 asti. Silloin alkoi puolen vuoden sairastelukierre ja tämän myötä hirveä stressi ja lihoin 10 kiloa. Tässä kohtaa aloin yrittää taas aktiivisemmin laihduttaa, mutta se ei onnistunut. Nyt olen lihonut yli 13 kiloa. Ja ensimmäistä kertaa ikinä minusta tuntuu, että en enää pysty tähän.

 

Tuntuu että olen jo yrittänyt kaikkea, mitä itse pystyn tekemään, mutta stressi ja kiire on minulle liikaa. En enää osaa luontevasti yhdistää liikuntaa elämääni ja olen liian kiireinen ja väsynyt tekemään terveellistä ruokaa. Elixian jäsenyys makaa pölyttymässä ja treenivaatteet näkevät käyttöä vain arkiasuissa.

En viihdy enää vartalossani, koska voin myös fyysisesti huonosti. Kroppani reagoi tähän huonojen hiilarien, vehnän ja sokerin määrään päänsäryllä, pahoinvoinnilla, vatsakivuilla ja uupumuksella. Tunnen olevani oravanpyörässä, josta en pääse enää omin avuin pois.

 

En osaa enää edes suunnitella tapoja pudottaa tämä kertynyt paino. Tai miettiä, miten saisin elintapani takaisin terveellisemmälle mallille. Tiedän tarvitsevani nyt jotain apua, mutta minkälaista? Personal trainer on liian kallis panostus kahden lapsen äidille, jonka pitäisi kesän ja syksyn aikana hankkia kahdelle lapselle täysin uudet vaatevarastot sekä sisä- että ulkovaatteisiin päiväkotia varten, puhumattakaan kaikista muista hankinnoista ja raharei’istä. Mutta toisaalta onko mikään panostus liian suuri kun on kyse omasta terveydestä?

 

Painoni nousee ja kuntoni laskee niin pelottavalla tahdilla, että en voi uskoa sitä todeksi. Minusta on tulossa pahin painajaiseni.

 

Mitä voin oikein tehdä?

Ps. PT -vinkkejä ja hinta-arvioita otetaan kiitollisena vastaan <3 

blingo 036

Olen taas lähempänä tuota vasempaa kuvaa ja se on jotain, mitä en enää ikinä halua kokea.

Kommentit

16 kommenttia
Avatar

ehdottomasti jos ruokailu tuottaa ongelmia, niin suosittelen valmistamaan ruuat useammalle päivälle kerrallaan. Varaa kalenteriin aikaa tätä ruokapreppausta varten, esim viikonloppuna ja viikolla jonakin päivänä. Voit valmistaa lihaa/kalaa ja kasviksia monella tavalla ja useaksi päiväksi. Jos haluat tehdä tämän oikein, ja niin ettei sinulle tule nälkä ja sitä kautta mielitekoja, suosittelen ottamaan ruokavalion. FitNet-sivustolla on ruokavalio muitaakseni 39e mikä on melko edullinen, kesto 6viikkoa. Suosittelen tutustumaan. On toki muitakin vaihtoehtoja. jos haluaa treenata samalla niin sit Fitfarmin sd tms on edullinen tähän tarkoitukseen kun saa sekä ruoka- että treeniohjeet. ja tosiaan voi kotonakin treenata vaikkapa kahvakuulalla. Sitä suosittelen kokeilemaan, se on yllättävän mukavaa, nopeasti kehittävää ja koukuttavaa, ja helppo ottaa vaikka kotona lastenkin kanssa 30 min tehokas treeni. Itse teen joskus lasten kanssa, minuttin per liike ja lapset milissään painelee puhelimesta sekuntikelloa päälle 😀

Avatar

käypä kurkkaamassa poismukavuusalueelta.fi. . Motivire tsemppaa tuolla.

Avatar

Hei Emilia! Tiedän mitä käyt läpi. Itselläni täysin sama tilanne. Synnytin 07/14 kolmannen lapseni enkä syksyn jälkeen ole saanut painoani putoamaan, ja jotenkin myös luovutin koska tarvitsisin oikeasti pt:n apua mutta rahamme eivät riitä. Pitää nyt kesälomalla koittaa ottaa itseäni niskasta kiinni ja yrittää uudelleen. Olen 166cm ja painoa on jo 73kg vaikka aina olen painanut 60-62kg. Luen molempia blogejasi aktiivisesti. Toivotan sinulle hurjasti tsemppiä ja voimia jatkoon!

Avatar

Tsemppiä kovasti sulle<3 tosin mielestäni hieman ristiriitaista, että pari viikkoa aiemmin kirjoitit toisessa blogissa kuinka alat vihdoin olla sinut kroppasi kanssa. Naisena olemiseen varmaan kuuluu nämä vaihtelut, koska itselläni usein käy samoin. 🙂 Toivottavasti nyt onnistut saavuttamaan ihannekroppasi.

Avatar

Mä opiskeluaikoina kehittelin muutaman terveellisen, ravitsevan, maukkaan ja halvan ruoan reseptin, jotka on nopea tehdä. Laita mulle meiliä (oletan, että näet sen noista mun tiedoista) niin voin jakaa nää pari idistä sulle. Ehkäpä ne motivois paremmin ruoanlaittoon? Ja vaikka Elixian jäsenyys keräiskin pölyä, niin onko sun mahdollista harrastaa hyötyliikuntaa tms?

Tsemppiä elämänmuutoksen ylläpitoon!

Avatar

Mä suosittelen Sara Liimattaa personal traineriksi! Itse olen hirmu tyytyväinen ja hintakin on todella edullinen ja on oikeasti edullinen sillä maksan itse opintotuestani valmennuksen 😉 Jos haluat kuulla lisää, niin ota minuun yhteyttä, niin kerron mielelläni kokemuksia 🙂

Avatar

Ihanan rehellinen kirjoitus. Uskon että saat kilot pois ja löydät elämänilon uudelleen. Aloita pienistä muutoksista. Tsemppiä!

Avatar

Jos asut tampereen seudulla niin dea henrikson (fb thunder training&nutrition).

Avatar

Ihana kun olet niin rehellinen. Sulle löytyy varmasti tämän avulla hyvä pt tai muu tapa kaivaa taas se motivaatio ylös jostain. Uskon suhun, kyllä sä onnistut!

Avatar

Minä suosittelen Fitfarmin nettivalmennuksia. Itse olen parhaillaan superdieetissä, joka on ensinnäkin tosi edullinen. Se sisältää useamman treeniohjelman, niin salille kuin kotona jumppaamiseen sekä lisäksi ravinto ohjeistuksen. Lisä motivaatiota ja tsemppiä tuo muut ryhmässä mukana olevat. Nykyään on paljon tarjolla terveellisiä herkkuja, mm. protsku jäätelöt ja pannarit, mitä saa näissä ruokavalioissakin käyttää. 🙂

Avatar

Itseäni on auttanut Fitfarmin nettidieetit. Toimii varmasti, jos noudattaa ohjeita. Tsemppiä!

Avatar

Tykkäätkö sä 10-15 minuutin HIIT-treeneistä? 🙂 Mä oon jaksanut tehdä niitä kolme vuotta jo, mutta toisaalta oon sitä tyyppiä, joka tykkää treenata yksin!

Avatar

Hei, yritä joka aamu päästä lenkille tai käymään välillä salilla kun viet lapset tarhaan. Suunnittele kauppalista etukäteen ja tee mahdollisimman monen päivän kauppareissu kerralla. Se auttoi minua 🙂 Minua myös auttoi fitfarm. Tsemppiä! 🙂

Avatar

Mä rauhoittaisin tilanteen ensin ennen salille juoksemista. Ravintopuoli kuntoon niin jo perusjaksaminenkin on ihan eri tasolla. Menet omaan tahtiin ja annat kropalle ja itsellesi aikaa, se voi helpottaa enemmän kuin uskoisikaan.

Avatar

Jos olet kovin stressaantunut, niin ennen laihdutusurakkaa pitäisi saada uni ja ruokavalio kuntoon. Jos ne ovat retuperällä, niin on oikeastaan turha aloittaa laihduttamista ja odottaa tuloksia. 70-80% kehonkoostumuksesta tehdään ruokavaliolla, 20-30% liikunnalla. Kovatehoinen liikunta stressaa elimistöä entisestään, mutta kannattaa tottakai ottaa tavaksi kevyt liikkuminen ja mahdollisimman aktiivinen arki muuten, hyötyliikunta jne.

Jos lepo ja ruokavalio eivät ole kunnossa, niin ei keholla ole valmiuksia kovaan treeniin – ainakaan niin, että se olisi kehittävää ja rakentavaa treeniä.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä