Tekopyhä

Mulla on ollut taas kerran aivan järkyttävän kiireinen viikko ja asunnosta poistuminen on ollut hankalaa esikoisen sairastaessa, mutta olen silti ehtinyt salille kaksi kertaa! Se oli oikeasti mulle taas iso juttu, kun pitkiin aikoihin en ole käyttänyt näitä pieniä vapaita hetkiä treenaamiseen, vaan ainoastaan löhöämiseen. Eilen pidin lepopäivän ja mieli tekee jo takaisin salille. Ja näin hyvillä fiiliksillä sieltä salilta on lähdetty:

 

20150525_215747

 

Molempina päivinä olen nyt vain tehnyt pelkkää aerobista, koska tämä mun vuosi sitten diagnosoitu välilevyn pullistuma on ollut taas aika kipeä ja odotan juuri pääsyä kuvauksiin ja uusiin tutkimuksiin. Olen halunnut ottaa varmaan päälle, enkä nostele nyt mitään painavaa tai tee mitään, mikä voisi vaarantaa tämän selän. Ei nimittäin kauheasti huvita viettää parin viikon päästä koittavaa Kreikan reissua selkävammasena! Yritän nyt taas ajatella kaiken vähän pidemmän päälle, joten ehkä on nyt fiksuinta tehdä vaan tätä aerobista siihen asti, että se selkä on kunnolla tutkittu ja tiedän, mitä sen kanssa saa tehdä.

Ruokailu menee edelleen vähän miten sattuu, mutta kuitenkin koko ajan paremmin! Viimeksi ruokaostoksilla ei kärryyn päätynyt mitään epäterveellistä. Tai no okei, pilasin ehkä vähän kasvissosekeittoaineiden terveyden koskenlaskijalla ja yrttituorejuustolla, mutta anyways. Ehkä tää tästä vielä pikkuhiljaa lähtee, mutta olen edelleen sitä mieltä, että tarvitsen jotain ulkopuolista apua, joten sen kanssa tuskailu jatkukoon! Tuhannet kiitokset teille kaikille kommenteista ja neuvoista 🙂 Mulla on ollut vähän tekopyhä olo postailla liikunnasta ja terveellisestä ruoasta, koska menen niiden kanssa niin heikunkeikun, mutta kyllä tämä kirjoittaminenkin tästä koko ajan helpottuu. Ehkä alan seuraavaksi postailla niistä treenivälineistä ja -vaatteista, jos vaikka saisi itsekin lisää inspistä treenaamiseen 😉

Tänään ajattelin ehkä olla vähän vastuuntunnoton ja käyttää lastenhoitajan ja päiväkodin hyödykseni jonkun muun kuin töiden kanssa, eli lähteä jo päivällä salille! Ihanaa päivää kaikille!

Kommentit

2 kommenttia

Kyllä mä ainakin aina laitan kasvissosekeittoon koskenlaskijaa tai tuorejuustoo! ;D Ja pidän sitä silti terveellisenä. Eri asia kuinka paljo sitä laittaa. Laitan kattilalliseen muutaman ruokalusikallisen. Se riittää jo tuomaan ihanan pehmeän maun. Lisäksi käytän aina melkeen juustoa leivän päällä.. 😀 Nykyään polar 15 prosenttista koska se on vaan parasta! Mut joskus oon käyttänyt ihan 17-30 prosenttisiakin. Ja samassa n.50-52 kg painossa pysyny monta vuotta. Kotiruoka on parasta! Paljon kasviksia ja salaattia kylkeen. Herkuiksi marjarahkaa (rahka + esim flora vanilla ja sillon ei tarvi sokeria musta ainakaan ) , marjasekoitusta+ flora vanilla taii hedelmäsalaattia. Ne useimmiten riittää viemään makean himon pois. Ja iltaisinkin niitä voi syödä. Miettii esim. jos helposti söis 100g karkkia tai pari riviä suklaata niin siitä tulee jo äkkiä 250-350 kcal! Kun taas esim. marjarahka-annos sisältää vain ehkä n. 120-150 kcal ja on täyttävämpi ja saa vitamiineja yms. 🙂 Yks vinkki vielä: sitruunaomenat! Omenalohkoja joihin puristaa sitruunaa. Niin hyväääää!!! 😀

Siitä se treenaaminen taas lähtee! Ja toivottavasti saat selän pikkuhiljaa paremmaksi. 🙂

Itse olen sitä mieltä että ruuanlaitossa voi ihan hyvin käyttää kermaa tai sitten vaikka sulatejuustoa. Ja kamalaa, käytän itse leivän päälle kermajuustoakin. 😉
Toki jos ihan kisaa tai muuta että tarvitsee tiukan ruokavalion niin se on asia erikseen. Välillä tuntuu että tuputetaan liikaa meille harrastelijoillekin kaikkea kana-riisi-parsa-riisikakku linjaa. Oma valmentaja sanoikin kun aloitettiin yhdessä että aika harva jaksaa noudattaa supertiukkaa ruokavaliota pidemmän päälle, normi kotiruualla selviää aika hyvin!
Hyvää kesänalkua!

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä