Täsmäliikkeet pepulle ilman isoja painoja

Mullahan on tämän uuden diagnoosin myötä tosiaan muuttunut treeniohjelmat paljon ja en voi enää käyttää esimerkiksi lähes ollenkaan isoja painoja. Ja koska pakaraliikkeissä en ennen ole muuta käyttänytkään niin nyt on pitänyt kehittää uusia variaatioita pepun saamiseksi kuntoon! Ajattelinkin nyt esitellä teille muutaman käyttämäni liikkeen. Kiitos ihanalle Noralle kun olit mallina <3

PROJECT BOOTY1

Liike 1. Ota keskipainoinen paino tuomaan tasapainoa liikkeeseen, noin 5-10 kiloa. Aloita tukevasta kyykystä peppu alhaalla. Vie toinen polvi maahan, toista toisella polvella ja sitten taas jalka kerrallaan nouset takaisin kyykkyyn. Peppu pysyy koko ajan alhaalla ja tahti on nopea! Vie tarvittaessa kädet pidemmälle eteen, jotta pysyt pystyssä.

PROJECT BOOTY2

Liike 2. Asetu selällesi ja nosta lantio ylös. Nosta toinen jalka ilmaan ja nostele jalkaa kohti kattoa, lantio liikkuu mukana, mutta ei laskeudu suoran linjan alapuolelle.

PROJECT BOOTY3

Liike 3. Asetu lankkuun ja tuo vuorotelle jalkoja eteen. Pidä jalka vartalon tasolla sivulla, siis ei vartalon alapuolella. Anna lonkkien aueta kunnolla ja pidä pakarat piukkoina.

PROJECT BOOTY4

Liike 4. Asetu seisomaan steppilautojen päälle kahvakuulan kanssa. Pidä pakarat koko ajan piukkoina ja kyykkää alas asti niin, että kahvakuula roikkuu pitkällä lautojen välissä tai osuu jopa maahan. Älä kumarru eteen!

PROJECT BOOTY5

Liike 5. Ota taas paino tuomaan tasapainoa ja aloita tukevasta, leveästä kyykystä. Vie vasen jalka oikean jalan taakse, palaa keskelle kyykkyyn, vie oikea jalka vasemman jalan taakse. Pidä koko liikkeen ajan peppu alhaalla ja selkä ylhäällä!

PROJECT BOOTY6

Liike 6. Aseta lantio jumppapallolle, kasvot kohti maata. Ota tukeva asento ja lähde viemään jalkoja kohti kattoa, kyynärpäät joustaen. Purista pakaroita kunnolla yhteen ja toteuta liike hitaasti ja huolella.

PROJECT BOOTY7

Liike 7. Asetu makaamaan jalat jumppapallon päällä. Pidä kädet maassa ja nosta lantio hallitusti ylös. Tee sarjoja, jotka sisältävät myös pitoja, eli pidät lantion yläasennossa muutaman sekunnin ajan. Purista pakaroita!

Kommentit

3 kommenttia

oon niin ilonen että löysin sun blogin tänään! oon ite kamppaillu samojen asioiden kanssa, ja tän lukeminen on rohkasevaa ja helpottavaa 🙂 kiitos!!

sataakohan huomenna?

https://m.youtube.com/watch?v=Ux4tzO6Uaxk itse olen kokenut saavani tuosta viiden minuutin treenistä vielä lisäpontta jalka/pepputreeniin kun tekee ihan kaiken lopuksi, eikä teho ole tuntunut reilu vuodessa vähenevän:)
Tsemppiä treeneihin!:)

Jes kiva kerranki jotain mulle uusia iikkeitä, menee testaukseen!

Tsemppiä hurjasti elämään! 🙂

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä