AJATUKSIA YSTÄVYYDESTÄ

Saittekin eilen lukea meidän epäonnisesta aloituksesta matkalla Tallinnan muotiviikoille Iinan kanssa, ja niinhän siinä sitten kävi, että mutkia matkaan tuli lisään, eikä edes selvitty meidän reissua loppuun asti. Mutta ennen kuin päästään siihen, niin tässä on vähän fiiliksiä meidän perjantailta, joka oli passisekoilujen jälkeen tosi onnistunut ja ihana.

Meillä oli ihanaa laivamatkalla höpötellessä, eikä tullut yhtäkään hiljaista hetkeä, kun päästiin ensimmäistä kertaa superpitkään aikaan näkemään toisiamme ilman lapsia. Meillä on molemmilla niin kiireinen arki, että teki tosi hyvää saada vain olla ja nauttia, ja kun oli kerran aikaa, puhuttiin enemmän kuin aikoihin! Oli niin ihanaa päästä viettämään aikaa yhdessä yhden rakkaimman ystävän kanssa, ja hyvä miljöö oli vain plussaa.

Matkattiin Tallinnaan Tallinkin Megastarilla ja tuli yllärinä, kuinka siisti laiva se on! Vanhat Tallinnan matkakokemukseni ovat olleet aivan eri luokkaa, ja siitä oli jäänyt vähän traumoja. Matka meni tosi nopeasti hyvässä seurassa. Juotiin pari siideriä ja syötiin hyvää ruokaa, ja perille saapuessamme siirryttiin tyytyväisinä taksiin. Hotellille saapuessa vähän pelästyttiin, kun taksikuski sai jonkun kummallisen raivarin ja suuttui siitä, että maksettiin kortilla, ja hetken ajan jo katsottiin toisiamme silmiin sellaisella ”onko tää nyt joku sarjamurhaaja” -ilmeellä, kun juuri aiemmin puhuttiin siitä, kuinka varovainen ulkomailla pitää muistaa olla taksien kanssa. Oltiin onneksi saatu muotiviikkojen järjestäjien puolelta hyvät ohjeet siitä, mitkä taksit Tallinnassa ovat luotettavimpia, ja miten niiden kanssa kannattaa toimia.

Yövyttiin Sokos Hotel Solo Estoriassa, joka oli tosi ihana hotelli. Meillä oli ihana huone ja niin mukava tyyny, että nukuin ekaa kertaa aikoihin ilman niskakipuja. Hotellille päästessä meillä tosin oli jo kiire, joten jätettiin vain tavarat ja suunnattiin kohti ensimmäisiä näytöksiä. TFW oli todella hyvin järjestetty ja nautittiin olostamme täysillä. Nähtiin muutama upea näytös ja tutkailtiin muiden vieraiden pukeutumista ja juteltiin eroista Suomen katumuotiin ja mietittiin, että mitenköhän Helsingin muotiviikot eroavat. Oltiin myös tosi iloisia siitä, että näytöksissä oli paljon erilaisia malleja sekä etnisesti että iän ja vartalomallin puolesta. Ihanaa, että erilaisuus alkaa pikkuhiljaa olla matkalla uudeksi normiksi.

Meillä oli tosi ihana ilta, mutta viimeisen näytöksen jälkeen oltiin niin väsyneitä, että hylättiin aiemmin päättämämme suunnitelma drinkeistä, ja otettiin taksi hotellille. Hotellilla raidattiin naureskellen välipala-automaatti, ja huoneessa meikit putsattuamme kaaduttiin yökkäreissä sänkyyn mussuttamaan erittäin epäterveellistä iltapalaa ja höpöttelemään taas kaikesta mahdollisesta.

Aamulla meillä sitten kävi taas huono tuuri, kun Iina valitettavasti tuli yön aikana tosi kipeäksi, ja kun lepäämisestä ja minun apteekkireissustani huolimatta olo vaan pahentui, meidän oli pakko vaihtaa paluumatkan liput seuraavaan lähtevään laivaan, ja lähdettiin sitten huomattavasti suunniteltua aiemmin takaisin Suomeen. Meiltä jäi paljon väliin ja oli tosi kurjaa, että kävi näin huono tuuri, mutta tärkeintä tässä reissussa oli kuitenkin lähteä viettämään aikaa yhdessä, ja sitä onneksi päästiin tekemään. Iinan kurjaa oloa lukuunottamatta meillä oli tosi ihana reissu, ja kahdenkeskinen aika teki meidän ystävyydelle taas yllättävän hyvää. Vietetään niin paljon aina yhteisestä ajastamme ihan koko perheiden kesken ja se on aina myös ihanaa, niin ei sitä tule aina ajatelleeksi, kuinka tärkeää on myös viettää ihan vaan kahdestaan aikaa ystävien kanssa. Ja tätä aikaisempaa paluuta ajatellen oli sitten oikeastaan ihan hyvä, että jouduttiin lähtemään myöhemmin Suomesta sen passisekoilun takia, koska sitten saatiin siinä muutama ekstratunti ihan sitä kahdenkeskistä höpöttelyä! 😀

Tallinnassa oli tosi ihanaa, ja haluaisin lähteä kyllä sinne vielä uudestaan. Oli tosi kiva lähteä reissuun hyvien paikallisen ohjeiden kera, niin siitä sai paljon enemmän irti. Aiemmin omilla reissuilla ollaan oltu ihan väärissä paikoissa, eikä reissut ole ollut kovin hedelmällisiä. Ainoa ongelmallinen juttu Virossa oli se, että kun niin moni puhuu sujuvammin suomea kuin englantia, oli välillä vaikea päättää, että millä kielellä lähestyy ihmisiä. Meni vähän fifty-fifty, että kumpaa kieltä he mieluummin puhuivat, mutta tämähän on kyllä positiivinen ongelma, että on kaksi kieltä, joilla molemmilla pärjää.

Oon tosi iloinen siitä, että jaksoin myös reissussa yllättävän hyvin! Kuntoni alkaa selkeästi parantua, kun vielä pari viikkoa sitten ei meinannut jalat kantaa edes vessaan. Vähän jännitti, että miten siellä selvitään, mutta onneksi selvisin hyvin. Elämä alkaa taas näyttää kirkkaalta, vaikka kyllä tässä vielä on aikaa siihen, että olisi fyysisesti voimia salille asti.

Toivottavasti teillä on kaikilla ollut ihana viikonloppu! Mulla oli ainakin pitkästä aikaa niin rentoutunut olo, että huhhuh.

Kommentit

1 kommenttia

Moi!

Halusin vaan vinkata tuohon niskakipuisuuteen liittyen että suosittelen ostamaan vesityynyn. 🙂 Itse ostin kaverin suosittelemana ja en oo kertaakaan enää herännyt yöllä niska kipuihin: vesityyny on aivan ehdoton pelastus siinä mielessä!

En oo mikään salainen vesityyny-agentti (:D) mutta omien ja kavereiden kokemuksien perusteella suosittelen tuota aina kun voi. 🙂 (oon ite kokeillut kaikki memory foam tyynyt sun muut ja ei kyllä toimi). Viidakkotohtori.fi myy tietääkseni hyvään hintaan tota tyynyä, ite ostin sieltä sen.