Yleinen 8.4.2017

Helsinki, hotelli, Roope Salminen ja ystävä

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

Yhteistyössä Original Sokos Hotel Helsinki.

Tänä keväänä minulla on ollut ihan uskomattoman paljon upeita hetkiä arjen keskellä. Viime viikolla oli yksi niistä, kun pääsin vuorokaudeksi kahdestaan Helsinkiin Aavan kummitädin kanssa. Olemme tunteneet siitä asti, kun minä odotin Henrikiä, eli jo 11 vuotta. Olemme ehtineet vuosien varrella tehdä vaikka mitä yhdessä aina hiekkalaatikolla järjestetystä äitiysterapiasta uudenvuoden viettoihin, keikoilla käymiseen, toistemme lasten hoitamiseen, arjen pakoilemiseen lähtemällä juomaan limsaa ABC:lle arki-iltana kello 21 miesten hoitaessa lapsia ja ihan vain koomassa toistemme sohvalla makaamiseen lapsijoukkomme riehuessa ympärillä.

Olemme nyt jo kolme vuotta asuneet suruksemme eri paikkakunnilla, joten tapaamisemme on aina isomman järjestelyn tulos. Viime viikonloppuna koitti kauan suunniteltu reissu, kun pääsimme kahdestaan hotellilomalle. Sunnitelmamme oli lyhyesti tällainen: paljon rauhallista aikaa kahdestaan hotellissamme Original Sokos Hotel Helsingissä, shoppailua, hyvää ruokaa, laittautumista ja Roope Salmisen & Koirien keikka Tavastialla.

hotelli Helsingin keskustassa

Olimme katsoneet bussiaikataulut niin, että olimme kumpikin perillä Helsingissä Kampissa samaan aikaan noin kello 11 aamupäivällä. Mikä fiilis tavata pitkästä aikaa ja vielä ihan kahdestaan ilman, että mukana ovat eri-ikäiset lapsemme tai vielä miehemmekin! Aikaa vain meille! Välillä on ihan mahtavaa viettää viikonloppu yhdessä isolla porukalla, mutta nyt oli niin vaivatonta ja helppoa vain kierrellä kauppoja kahdestaan ja jutella ilman keskeytyksiä.

Kiertelimme vaate- ja sisustuskauppoja ja kävimme muun muassa tutustumassa Lushiin, jossa emme olleet ennen käyneet. Ostin pari kasvokuorintaa sieltä sekä muista kaupoista muutamia vaatteita, tosin lähinnä lapsille. Vaan samapa se kenelle ostaa, kun saa ihan rauhassa kierrellä ja katsella ilman aikatauluja, kiirettä ja vaatimuksia.

Kun olimme jonkin aikaa kierrelleet, alkoi kello olla niin paljon, että saisimme jo hotellihuoneemme. Aika lähellä Stockmannia, Kluuvin kävelykadulla sijaitseva Original Sokos Hotel Helsinki löytyi ihanan helposti ja nopeasti. Ihan loistava sijainti!

Hotelli Helsingin keskustassa

Kahden hengen huoneessamme oli leveät ja pehmeät sängyt ja ikkunat suoraan kävelykadulle. Ikkunasta ihmisvilinää vilkaistessakin tuli tunne, että nyt olemme tulleet pienemmiltä kotipaikkakunniltamme isoon kaupunkiin!

Hotelli Helsingin keskustassa Hotelli Helsingin keskustassa

Hetken hengähdettyämme lähdimme syömään. Olimme päättäneet syödä intialaista tai nepalilaista. Hetken pyörittyämme ja etsittyämme löysimme Mount everest -nimisen nepalilaisen ravintolan Kampista. Ruoka oli höyryävän kuumaa, sopivan tulista ja todella hyvää! Kannatti etsiä hetki hyvää paikkaa!

Syödessä muistelimme aikaisempia reissujamme kahdestaan Helsinkiin. Muistelimme nauraen edellistä reissuamme, joka oli surkuhupaisuudessaan ihan täydellinen. Lue postaus Armotonta biletystä – äidin vapaa viikonloppu.

nepalilainen ravintola helsinki

Nepalilainen ravintola helsingissä

Syömisen jälkeen kiersimme vielä jonkin aikaa kaupoissa ja lähdimme sitten takaisin hotelliin. En tiedä, tekevätkö ketkään muut naiset tällaista vapaana viikonloppunaan, mutta me teemme. Nimittäin oleilemme ihan rauhassa hotellissa alkuillan! Meistä on ihan parasta saada olla hetki vain pitkällään sängyillä ja jutella ihan rauhassa. Arki on niin kiireistä, että emme kaipaa paikasta toiseen juoksemista vaan vain oleilua hetken!

Katselimme Bumtsibumia, juttelimme, meikkasimme, suoristimme hiuksia ja söimme karkkia. Ihan parasta olla vain rauhassa ilman, että joku huutaa pyyhkimään ja joku saa raivarit, pesukone piippaa pyykkejä ripustamaan ja kello on niin paljon, että on pakko aloittaa lasten iltatoimet. Eipä tarvinnut miettiä niitä!

Asettelin ostokseni hienosti ikkunalle ja lähetin kotiin kuvaviestin niistä. Löytyi alesta prinsessalle prinsessaa, oranssia rakastavalle pojalle oranssi huppari ja valkoista ja mustaa rakastavalle teinille valkoista. Itselleni ostin vain mustan topin.

ostokset, shppailu

hotelli Helsingin keskustassa

Lähdimme kello 21 kohti Tavastiaa, kumpikin ensimmäisen kerran ikinä. Roope Salminen & Koirat ei pettänyt meitä, keikka oli loistava!

crowd surfing

Tavastia Roope Salminen

Roope Salminen näytti jälleen huikean lahjakkuutensa myös lyriikan puolella. Hän räppäsi upeasti freestyle-osiossa yleisön antamien sanojen avulla. Jälleen kerran Salminen ja Koirat vetivät myös hittibiisien pätkiä muilta, kuten Elalta ja Cheekiltä. Sekin toi ihan omanlaisensa tunnelman iltaan. Keikan lopussa Salminen teki ”crowd surffingia” eli surffasi yleisön päällä. Yritin kuvata, joten ystäväni joutui kannattelemaan suoraan kohti tulevaa Salmista, kun minä vain näpersin kännykkää. Kännykän kamera ei ihan ehtinyt mukaan, mutta olipa hauska kokemus taas nähdä tuokin!

Tavastian tunnelma oli tosi hauska. Oli ihan suuren kaupungin tuntua, kun yleisön joukossa oli myös monia juuri loppuneen Putous-kauden näyttelijöitä, muutamia muita näyttelijöitä, suosittu laulaja ja tubettaja sekä muun muassa malleja. Tunnelma oli kyllä katossa! Jäimme vielä keikan jälkeen viettämään ilta Tavastialle.

Aamulla heräsimme niin, että ei ollut kiire syödä eikä kiire pakkailla tavaroita. Arjen kiireeseen ei ollut vielä kiire. Ihastelimme eri kaupunginosista kertovia tauluja hotellin käytävillä, kun kuljimme kohti aamupalaa ja hotellin kaunista ravintolaa.

Hotelli Helsingin keskustassa

Aamupala ei pettänyt! Äitinä osaa erityisesti arvostaa valmista aamupalaa, monipuolista valikoimaa, rauhallista tunnelmaa ja kaunista ruokailutilaa. Söin liikaa, varmaan koko päivän energiatarpeen verran. Hyvä aamupala siis!

Hotelli helsingin keskustassa

hotelli helsingin keskustassa

Hotelli HElsingin keskustassa

Aamupalan jälkeen laitoimme pikku hiljaa tavarat kasaan ja lähdimme kohti bussejamme. Oli kyllä niin loistava vuorokausi yhdessä keskellä Helsinkiä. Loistava perinne, jollaisen jokainen nainen tarvitsisi ystävänsä kanssa! Edes kerran vuodessa yhdeksi yöksi arkea pakoon!

Moitimme

• Helsingin tihkusateista, harmaata ja kylmää säätä, joka ei kohdannut mielikuvaamme kevään matkasta aurinkoiseen Helsinkiin.
  • Liian ihania sänkyjä, joihin olisi voinut upota viikoksi.
  • Hotellin ohuita seiniä, joiden läpi kuului, kun joku niisti käytävällä.
  • Ihmisten itsekkyyttä: nuorisoporukka piti käytävällä kovaa meteliä sekä illalla että yöllä.
  • Liian hyviä shoppailumahdollisuuksia suhteessa palkkaamme.
  • Ihmisten tapaa tanssia keikoilla juomat käsissään niin, että juomat lentävät suoraan edessä olevan selkään.
  • Google Mapsin kävelyreitin ohjausta: ihan todellako on Forumilta Tavastialle mennessä kierrettävä Kampin sisäpihan kautta ja koko rakennus oikealta puolelta ympäri? Oikeasti, niinko Google Maps?
  • Arjen liian nopeaa paluuta.

Kiitämme

• Täydellistä seuraa.
  • Ystävyyttä, joka kestää välimatkasta huolimatta.
  • Naurua ja samalla hyviä lantiopohjanlihaksia.
  • Miehiämme, jotka hoitivat sählykuljetukset, lasten iltatoimet, ruuat ja imuroinnit mukisematta eikä kukaan edes soitellut tai viestitellyt kotoa.
  • Hotellin loistavaa sijaintia Helsingin keskustassa.
  • Hotellin siisteyttä ja viihtyvyyttä.
  • Henkilökunnan ystävällisyyttä ja palvelualttiutta sekä reagointia metelöivän kansan käytökseen käytävällä.
  • Hyvää ja jonkun muun kuin meidän tekemää aamupalaa.
  • Roope Salmisen & Koirien energisyyttä, lahjakkuutta ja hyvää fiilistä.
  • Tavastian tunnelmaa.
  • Nepalilaista ruokaa.
  • Vuorokautta ilman kotitöitä ja velvoitteita.
  • Suoristusrautaa.
  • Karkkeja.
  • Aikatauluttomuutta.
  • Sitä, että tämä reissu ei jäänyt vain ”olis kyllä tosi kiva” -suunnitteluasteelle.
Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Yli pyykkivuorten
HANNA MAARIA Havaintoja perhe-elämästä, äitiydestä, naiseudesta, sisustamisesta ja lapsen keliakiasta. Vertaistukea myös uhmaikään, kouluikään, murrosikään ja ruuhkavuosiin. Blogissa mukana "Aava", s. 2011, "Henrik", s. 2006, "Matilda", s. 2003 ja aviomies. Yhteydenotot: ylipyykkivuorten@gmail.com

Arkisto

Instagram

• Aamun eväät ystävien luona. 😍😛 #brunssi #aamupala #ystävät #kesä #helle #sää6/5

ylipyykkivuortenblog

Artikkelit

Suomen suurin perheblogiyhteisö tarjoaa luettavaa ja vertaistukea niin odotusajasta, vauva-arjesta, taaperon uhmasta kuin muistakin perhe-elämän iloista ja haasteista. Tarjolla on huumoria, vinkkejä, arjen vertaistukea, kyyneliäkin. Tervetuloa joukkoon!