Kaksi vuorokautta meille kahdelle: juhlat, hotelli ja shoppailua

Tällä viikolla saimme pitkästä aikaa viettää aikaa ihan kahdestaan. Se on meille sellaista luksusta, jota emme oikein edes osaa kaivata.

Olemme olleet yhdessä 17- ja 18-vuotiaista asti, joten viime vuonna yhdessäoloa tuli täyteen 20 vuotta. Lapsiperhe meistä tuli vuonna 2003. Koko lapsiperheaikamme olemme asuneet kaukana kaikista tukiverkoista: tällä hetkellä asumme 400 kilometrin päässä kummistakin isovanhemmista.

Lue tästä postaus Isovanhemmat asuvat liian kaukana ja tästä Äidiksi 23-vuotiaana.

Silloin, kun lapset olivat pieniä, emme päässeet ilman valtaisia järjestelyjä minnekään, mutta nykyään kaikki on helpompaa. Arjessa olemme paljon yhdessä kotona iltaisin, joten juttelemiseen ja yhdessäoloon on toki aikaa paljon. Vaikka emme usein pääsekään kahdestaan kauemmaksi, pääsemme jo kivasti kahdestaan vaikka teatteriin tai syömään, koska lapset ovat jo niin isoja.

Täällä Pirkanmaalla asuessamme olemme saaneet ihania ystäviä, jotka ovat ottaneet tarvittaessa lapset yökylään. Nämä ystävät ovat kultaakin kalliimpia!

Kampaamosta juhliin

Tällä viikolla pääsimme kahdestaan Helsinkiin miehen työpaikan juhliin keskellä viikkoa. Se oli jotenkin ihan yllättävän virkistävää ja erilaista laittautua ja päästä juhliin tiistaina. Lomapäivät tulivat todella mahtavasti hyödynnettyä!

Vein aamulla Aavan eskariin ja samalla lasten tavarat ystäviemme luo. Sen jälkeen menin kampaajalle. Olen löytänyt ihanan luottokampaajan, jolle parin lauseen jälkeen annoin vapaat kädet. Kampauksestani tuli tosi ihana!

Lähdimme ajelemaan yhdentoista jälkeen Helsinkiin. Perillä menimme ensin hotelliin, jossa minä meikkasin ja vaihdoimme vaatteet.

Ensin oli päiväjuhla, johon valitsin jakkupuvun. Mietin pitkään teenkö etikettivirheen, kun laitoin talvella vaaleat sukkahousut, mutta otin sen riskin. Juhlissa oli joku 500 ihmistä, joista vähän alle puolet olivat naisia. En nähnyt kuin parilla mustat sukkahousut, heh. En sitten tiedä, että teimmekö me kaikki muut etikettivirheen.

Hotellin käytävässä oli iltapäivällä mielettömän hieno valo!

juhlat, Yli pyykkivuorten

juhlat, juhla

juhlat

Keskellä päivää hotelliin

Päiväjuhlan jälkeen menimme hetkeksi hotelliin. Mikäs sen hauskempaa keskellä tiistai-iltapäivää kuin mennä kahdestaan hotelliin pötköttelemään. Kiitos jatkoon tällainen!

Vaihdoimme vaatteet ja lähdimme iltajuhlaan, jossa tapasimme paljon tuttuja, söimme hienon illallisen, kuuntelimme Club for fiven keikan ja tanssimme puhallinorkesterin tahdissa.

Ihan älyttömän upea ja hauska ilta!

Yli pyykkivuorten, juhlat

alkuruoka, juhlat

juhlat, kinuskikastike, puolikka

Shoppailua ja lounas ravintolassa

Aamulla nukuimme niin kauan kuin pystyimme, että ehdimme vielä aamupalallekin. Hotellin gluteeniton aamupalapöytä oli ihan älyttömän upea! Todella hyvä valikoima ja turvallisesti ja hyvin esillä.

Huoneen luovutettuamme kiertelimme vielä Kampin kauppakeskuksessa. Löysin takin, jollaista olen etsinyt kevääksi.

Kävimme ostamassa lapsille tuliaiksi isot suklaapuput, ja lähdimme ajelemaan kohti Tamperetta. Kävimme matkalla vielä syömässä ihan rauhassa kahdestaan.

Meillä oli ihan älyttömän hauskaa. Parisuhteemme yksi isoimmista asioista on yhteinen huumori. Nauramme aina tosi paljon omille jutuillemme, joita heittelemme toisillemme koko ajan. Sama huumori yhdistää minua ja parhaita ystäviäni. Yhdessä nauramisesta saa tosi paljon virtaa arkeen!

Lapsia oli jo kova ikävä. Heillä oli ollut tosi kivaa kavereiden kanssa.

Ihana irtiotto arjesta!

parisuhdeaika

Matkalla aamupalalle. Kun teini ei ollut näkemässä, pystyimme olemaan ällön lällyjä.

Yli pyykkivuorten

Upea valo hotellin käytävässä!

Kuinka usein pääset yksin tai puolison kanssa jonnekin ilman lapsia?

Lue myös

Parisuhdeaikakateus: Kaikki muut pääsevät kahdestaan jonnekin

Käsi kädessä kuin vastarakastuneet: Parisuhdematka Vanajanlinnaan

Isovanhemmat asuvat liian kaukana

Äidiksi 23-vuotiaana

Äkkilähtö parisuhdelomalle – tähän pystyt sinäkin!