Mallorca oli hyvä kohde pussailumatkalle

Kirjoitin tässä Mallorcan-matkasta kertovassa postauksessa, että aiomme lomallamme tutustua Palman kaupunkiin, syödä hyvää ruokaa, juoda viiniä, shoppailla ja pussailla. Mallorca oli meille uusi kohde, joten odotimme kovasti. Nyt ainakin kolme ystävää on kysynyt, että oliko meillä hyvä ”pussailumatka”. No herranjestas, todellakin oli!

Jokaisen pariskunnan pitäisi tehdä kerran vuodessa pussailumatka! Joskus sen voi ehkä tehdä Mallorcalle, mutta voi sen tehdä ihan hyvin myös Mikkeliin, Mäntyharjulle tai vaikka mökille. Ei sillä kohteella niin väliä!

Mallorca Mallorca Mallorca

Mallorca: ensimmäinen lomapäivä

Lentomme lähti Suomesta torstaina 25. lokakuuta kello 7. Olimme perillä hotellissa jo ennen puolta päivää. Sää lokakuun lopussa Palmassa oli aurinkoinen. Päivällä varjossa oli 23 astetta ja auringossa ehkä 30.

Kävelimme vähän meren rannalla satamassa sekä keskustan kauppakadulla. Kävimme syömässä sämpylät lounaaksi pienen kahvilan terassilla.

Olimme hetken hotellin kattoterassilla nauttimassa auringosta ja lähdimme sitten taksilla tutustumaan suureen palatsiin. Kuvasimme upeaa näköalaa. Kävelimme takaisin kaupungin keskustaan. Laskeuduimme alas portaita, joissa laskin olevan lähes 550 askelmaa.

Kävimme illalla syömässä ravintolakadulla. Sää oli jo viileämpi; tarvitsi takin.

Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca  Mallorca

Toinen lomapäivä Mallorcalla

Perjantai 26. lokakuuta oli yhtä lämmin kuin edellinen päivä. Söimme aamulla ihanan aamupalan hotellissamme. Kävimme kävelemässä kaupungilla linnojen ja ostoskatujen keskellä.

Olimme aika kauan kattoterassilla lukemassa kirjoja. Iltapäivällä kävimme tunnin kestävällä risteilyllä, jollaisen teemme aina, kun käymme jossain meren lähellä.

Illalla kävimme syömässä espanjalaisessa ravintolassa vähän turistialueen ulkopuolella. Palattuamme kuuntelimme vielä hetken jazzia hotellin baarissa.

Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca

Kolmas lomapäivä Mallorcalla

Ihan niin kuin ennustettiinkin, lauantai 27. lokakuuta oli sateinen ja kylmä. Vesisade alkoi tosin vasta iltapäivällä eikä jo aamulla, kuten jossain vaiheessa ennustettiin.

Aamupalan jälkeen kävelimme Mallorcan Palmassa sijaitsevalle katedraalille, jota alettiin rakentaa jo vuonna 1230. Kiertelimme tätä kirkkoa aika kauan. Uskomattoman upea!

Kiertelimme kaupoissa ja katselimme ihmisvilinää. Mies kävi vielä yhdessä museossa ja minä vähän shoppailin lapsille tuliaisia.

Iltapäivällä luimme melkein kolme tuntia hotellihuoneessa kirjoja. Aika ihanaa ruuhkavuosien luksusta! Jos olisi ollut hyvä sää, olisimme olleet kattoterassilla, mutta kyllä rauhallinen hotellihuonekin kelpasi lomailuun.

Illalla kävimme syömässä italialaisessa ravintolassa, jossa oli kotoisa puheensorina.

Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca Mallorca

Neljäs päivä: Mallorcalta kotiin

Sunnuntaina 28. lokakuuta lähdimme kello 11 hotellista kohti lentokenttää. Lensimme ensin Kööpenhaminaan, jossa odotimme neljä tuntia seuraavaa lentoa. Emme yrittäneetkään lähteä lentokentältä mihinkään, kun loppujen lopuksi aikaa perillä olisi ollut ehkä tunti. Kävimme syömässä, shoppailimme taxfreessä ja luimme kirjoja. Se riitti ihan hyvin.

Helsingissä olimme kello 23.30 ja kotona joskus kahden aikaan yöllä.

Meillä oli kyllä ihan täydellinen Mallorca-pussailuloma! Kävelimme käsi kädessä, juttelimme, nauroimme ihan koko ajan ja vähän puhuimme lapsistakin.

Lapsilla ja isovanhemmilla oli kaikki mennyt hienosti. Iso kiitos vielä!

Palman kaupunki oli kohteena tosi kiva muutaman päivän kaupunkilomalle.

Lue myös

Omatoimimatka Italiaan, osa 1/3: Amalfin rannikko Maiori

Omatoimimatka Italiaan, osa 2/3: Rooma

Kreeta – ystävällinen, aurinkoinen ja siisti saari