Helppo ja hyvä smoothie pelastaa kiireisen aamun

Smoothie, tuo aamun pelastaja!

Minulla ei vaan ole aamuisin aikaa syödä aamupalaa. Ja jos syön, syön leipää ja erityisesti paljon juustoa, jonka käyttöä haluaisin vähentää. Tai sitten katson jääkaappiin ja totean, että en enää ehdi tehdä mitään – ja sitten jo juostaan.

Ratkaisuni on smoothie. Teen sen illalla jääkaappiin, nappaan aamulla mukaan ja juon bussissa tai töissä. Täydellistä!

smoothie

Helppo smoothie

Nopea ohje smoothieen:

– Rahkapurkki

– Banaani tai mangososepurkki

– marjoja, esim. viinimarjoja tai marjahiutaleita

– 2 rkl kaurahiutaleita

– Vähän vettä

Toimii!

smoothie smoothie

smoothie

Tässä smoothiessa rahkapurkki, banaani, mangosose, kaurahiutaleita ja vettä.

Mitä sinä laitat smoothieen? Jaa suosikkireseptisi blogin Facebookissa tai Instagramissa!

Kommentit

2 kommenttia
Hanna Maaria, Yli pyykkivuorten

Kiitos näistä vinkeistä! Kuulostaa ihanalta!

Avatar

Itse teen hyvin samalla kaavalla myös suoraan pulloon lasten treenieväiksi.
Banaani on hyvä pohja aloittaa. Banaanin sijaan voin laittaa myös avokadon.
Pakastimessa on oma lokeronsa smoothiemarjoille. Sieltä valitaan mieleinen sekoitus esimerkiksi tyrniä, mansikoita, puolukoita, mustikoita, vadelmia tai viinimarjoja. Myös tuo mango on meillä pakastimessa kuutioina.
Seuraavaksi pulloon jääkaapista ”jotain valkoista”, siis joko maustamatonta jugurttia, maitorahkaa tai maustamatonta rahkajugurttia. Päälle sokeroimatonta marjakeittoa, sen väristä, kuin kaapissa sattuu olemaan.
Toisinaan kaapista eksyy joukkoon vielä sian-siemeniä tai pellavansiemenrouhetta.
Myllytys ja korkki kiinni, kylmäkallen kanssa eväslaukkuun.

Yritän pitää smootiaineksia aina kaapissa, sillä onhan se vaan helppo tapa saada päivän marjat ja hedelmät syötyä ja syötettyä. Aamusmootien saatan tehdä kerralla isompaan vatiin, josta riittää koko perheelle.

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi

Yhteistyössä