KROATIA, ITALIA, ESPANJA, KREETA, MALLORCA… RAKASTIN NÄITÄ MATKOJA

Voi matkailu, miten kaipaankaan sinua! Lentokentän kuulutukset, kuuma aurinko, tunnelmalliset ravintolat, ihmisiä kuhisevat torit, pitkät hiekkarannat, tuuli hiuksissa merellä, sympaattiset pikku kahvilat, aamupala hotellin terassilla lämmön ollessa jo 25 astetta…

Kokosin tähän muutamia matkojamme kuvina ja postausten linkkeinä. Oletko käynyt jossain näistä kohteista?

Italia

Kroatia

Kroatia oli puhdas, turvallinen ja lämmin. Gluteenittomuus toi välillä vähän haasteita, mutta etukäteistyöllä onnistui ravintolan löytyminen. Krkan kansallispuisto oli elämys. Nautimme heinäkuussa 2019 Kroatian helteistä sateisen Suomen sään vastapainona.

Lue tästä Kroatia ja Vodice, kuvapostaus ja kokemukset.

Kroatia Vodice Kroatia Vodice Kroatia Vodice

Mallorca

Kävin miehen kanssa kahdestaan neljän päivän matkalla Mallorcalla lokakuussa 2018. Pari päivistä oli todella kuumia ja pari sateisia. Söimme ihanissa ravintoloissa, otimme altaalla aurinkoa, kävimme linnassa ja museossa ja merellä. Täydellinen parisuhdeloma.

Lue tästä Mallorca oli hyvä kohde pussailumatkalle.

Italia

Olemme käyneet kaksi kertaa Italiassa. Kerran minä ja Antti kahdestaan Riminissä. Kävimme tuolloin päivän matkat Venetsiassa, Roomassa ja San Marinossa. Venetsiaan menimme matkatoimiston matkalle, Roomaan omatoimisesti junalla. Riminin alue oli ihanan italialainen: ystävällinen, eläväinen ja äänekäs. Rakastin Riminiä! Ohiajavista autoista huudeltiin Ciao bellaa ja ihmiset jakoivat toisilleen poskisuudelmia.

Lasten kanssa olimme täysin omatoimimatkalla Amalfin rannikolla. Se alue näyttäytyi meille pidättyväisempänä, hitaampana ja hillitympänänä. Kokemuksemme ei ollut yhtä ihastunut, mutta Italia oli kuitenkin ihana. Majoituimme Maioriin, josta teimme päivän retkiä risteilyaluksilla lähikyliin. Kävimme päivän myös Roomassa.

Lue tästä Italiaan: Amalfin rannikko. Lue tästä Omatoimimatka Italiaan: Rooma

keliakia
Rooma Italia gluteeniton Fontana di Trevi

Kreeta

Kreeta oli ystävällinen, siisti ja aurinkoinen saari. Kävimme pienellä kaupunkijunalla luostarissa, kokeilimme kalahoitoa ja uimme meren rannalla. Appelsiinit olivat isoja ja mehukkaita. Vuoden 2016 toukokuun sää oli epävakainen, mutta luonto kaunis.

Lue tästä Kreeta – aurinkoinen, siisti ja ystävällinen saari

Kreeta Kreeta Kreeta

Unkari

Kävin ystäväni suvun naisten shoppailumatkalla Budapestissä joulukuussa 2016. Ison naisporukan matka oli tosi hauska kokemus. Kävimme upeilla joulumarkkinoilla ja istuimme tunnelmallisissa kahviloissa ja ravintoloissa. Shoppailimme ostoskeskuksessa ja seikkailimme metrossa.

Lue tästä Naisten shoppailumatka Budapestiin.

Budapest Budapest

Viro

Silloin tällöin käymme Tallinnassa muutaman tunnin ajan. Kiertelemme vanhassa kaupungissa ja etsimme romanttisia tai lapsiystävällisiä ravintoloita.

Lue tästä Pääsimme kahdestaan Tallinnaan, mikä tuntui lottovoitolta.

Tallinna tallinna

Ristely Silja Linella

Olemme käyneet monta kertaa risteilemässä Silja Linella. Rakastan risteilyjä! Pääsen yhä samaan fiilikseen kuin silloin lapsena, kun siskon kanssa seikkailin laivan käytävillä. Rakastan buffettia, Tukholman saaristoa, tunnelmaa laivan kävelykadulla…

Lue tästä Appiukon, anopin ja lankomiesten kanssa merillä – Silja Line tarjosi parhaat 70-vuotisbileet.

Lue tästä Silja Serenade: Perhematka, jolle teinitkin haluavat.

Lue tästä Täydellinen joulun aloitus Silja Symphonylla.

onnellinen Kuusivuotias
Silja Symphony
Tavolata Silja Symphony

Ihania matkoja

Olemme saaneet tehdä mieheni kanssa ja myöhemmin lastenkin kanssa ihania matkoja myös muun muassa Espanjaan, Turkkiin, Portugaliin, Israeliin, Kyprokselle, Rodokselle ja Egyptiin. Näistä matkoista ei ole postauksia, mutta muistoja kyllä.

Jos minun pitäisi valita yksi matka, jota en unohda ikinä, se olisi Niilin-risteily. Seilasimme pitkin Niiliä ja katselimme, kun asukkaat juottivat aasejaan ja lapset uivat joessa. Kävimme Kuninkaiden laaksossa ja Abu Simbelin temppeillä. Kirjoitin tuosta matkassa uutisen Keskisuomalaiseen. Lue tästä Auringonjumala Amonin vieraana -niminen juttu.

Minne sinä haluaisit matkustaa, kun koronatilanne hellittää? Mikä on ollut sinun paras reissusi?

Kommentit

2 kommenttia
Hanna Maaria, Yli pyykkivuorten

Nizzasta oon paljon kuullut. Toivottavasti pääsee taas pian reissuille! Meillä olisi ensi viikolla ollut lennot Espanjaan…

Avatar

Ihania lomakuvia! Monta tuttua paikkaa. Kyllä on ollut kaipuu reissuille. Mulle rakas ja lempparikohde on Nizza. Sinne liittyy paljon muistoja kolmelta eri kesältä. Kun korona on ohi, lähtisin ystäväni luokse Englantiin tai ihan vain aurinkolomalle ihan mihin tahansa lämpimään. Risteilyistä tykkään minäkin ja itse asiassa olemmekin lähdössä viikon päästä Päivä Riiassa -risteilylle Serenadella.