Raskaus 15.7.2013
TEKSTI Toimitus
KUVAT Jorma Marstio / SKOY

Lihakset raskausaikana

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

Odotusaikana naisen selkä-, vatsa- ja lantionpohjan lihakset ovat kovimmilla. Hormonit löystyttävät alaselän ja lantion niveliä, ja raskas kohtu vaatii lihaksilta tavallista parempaa kannattelukykyä.

Selkä- ja vatsalihakset toimivat tavallaan parina, minkä takia molempien pitää olla yhtä hyvässä kunnossa, tukea tosiaan. Selkää voi särkeä, jos vatsalihakset ovat kehnot. Ihanteellista olisi, jos nämä suuret lihasryhmät jumpattaisiin kuntoon jo raskautta suunniteltaessa.

Synnyttämisen hetkellä voimakkaista vatsa- ja selkälihaksista on paljon apua. Ponnistamisen suuntaamista ja säätelyä helpottaa myös se, jos äiti on jo aiemmin löytänyt ja treenannut lantionpohjan lihaksensa kuntoon.

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu
Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

Kommentit (0)

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Suomen kattavin vanhemmuusmedia: hyötytietoa vanhemmuudesta, perheblogeja ja suosittu keskustelufoorumi. Tervetuloa viihtymään!

Seuraa
meitä: