Raskaus Odotusaika
15/08/2013

Kaksplussan äitiysjoogasarja: Tuoli-liike

Kaksplussan äitiysjoogasarjassa on vuorossa tuoli-asento, joka vahvistaa reisiä ja venyttää hartioita.

Kaksplussan äitiysjoogasarja: Tuoli-liike

Kaksplussan äitiysjoogasarjassa on vuorossa tuoli-asento, joka vahvistaa reisiä ja venyttää hartioita.

Kaksplussan äitiysjoogasarjassa on vuorossa tuoli-asento, joka vahvistaa reisiä ja venyttää hartioita.

  • Seiso jalat rinnakkain noin lantion leveydellä.
  • ”Halaa” kohtua jännittämällä lihaksia vauvan ympärillä ja istu alas.
  • Nosta kädet pään yläpuolelle ja ota kyynärpäistä kiinni. Pidä selkä pitkänä ja leveänä ja anna ylävartalon kallistua hieman eteen. Paina hartioita ja lapaluita alaspäin.
  • Pysy asennossa kaksi hengitystä ja lepuuta. Toista 3–5 kertaa.
  • Liike vahvistaa reisien lihaksia sekä venyttää rinta- ja hartialihaksia, jotka kiristyvät usein raskaus- ja äitiysaikana. Lisäksi liike kehittää yläselän asennon hallintaa ja auttaa siten hartiasärkyjen ehkäisyssä.

Vinkki: Jos käsien asento tuntuu hankalalta, tuo ne selän taakse ristiin.

Muut äitiysjoogaliikkeet:
Pyramidi
Portti
Alaspäin katsova koira
Kissa

Avainsanat

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.