Raskaus Odotusaika
28/01/2016

Raskausjooga – 5 tehokasta joogaliikettä raskausajalle

Kaksplus kokosi viisi joogaliikettä, jotka raskaana olevan on helppo tehdä.

Raskausjooga – 5 tehokasta joogaliikettä raskausajalle

Kaksplus kokosi viisi joogaliikettä, jotka raskaana olevan on helppo tehdä.

Raskausjooga eli äitiysjooga on hyvä tapa venyttää ja vahvistaa kehon lihaksia. Raskausjooga antaa myös energiaa, voi parantaa aineenvaihduntaa ja ennaltaehkäistä päänsärkyjä.

Näitä liikkeitä voit harjoittaa missä vain, milloin vain. Mikään liike ei vaadi ylimääräisiä apuvälineitä – oma keho riittää.

Katso Kaksplussan viisi raskausjoogaliikettä alla olevista linkeistä.

Lue myös: Raskaus ja liikunta
Keskustele: Liikunta raskaana ollessa

aitiysjooga_tuoliliike

Tuoli

Tuoli-liike vahvistaa reisien lihaksia sekä venyttää rinta- ja hartialihaksia, jotka kiristyvät usein raskaus- ja äitiysaikana. Lisäksi liike kehittää yläselän asennon hallintaa ja auttaa siten hartiasärkyjen ehkäisyssä.

aitiysjooga_kissaliike

Kissa

Kissa-liike huoltaa selkää ja tehostaa aineenvaihduntaa.

aitiysjooga_koiraliike

Alaspäin katsova koira

Alaspäin katsova koira -liike venyttää pohkeen, reiden takaosan ja käsivarsien lihaksia, vahvistaa reisiä ja olkavarren lihaksia.

aitiysjooga_porttiliike

Portti

Portti-liike venyttää ja vahvistaa keskivartaloa ja antaa venytyksen koko kyljen pituudelle.

aitiysjooga_pyramidiliike

Pyramidi

Pyramidi-liike vahvistaa ja venyttää jalkojen lihaksia ja venyttää kyljen aluetta koko pituudelta. Se voi myös helpottaa selkäsärkyä.

Avainsanat

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.