Raskaus 28.9.2013
TEKSTI hilkka
KUVAT SKOY

Raskaus ja liikunta

Odottajan olisi hyvä harrastaa säännöllisesti liikuntaa.

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

Odottajan olisi hyvä harrastaa säännöllisesti liikuntaa.

Ainakin raskauden puoliväliin eli raskausviikolle 20 asti voi jatkaa normaaleja liikuntatottumuksia. Liikunnan voi myös aloittaa raskauden aikana. Liikunnan tahtiin sopivat samat ohjeet kuin kuntoliikuntaan yleensäkin: kiiruhdetaan hitaasti asteittain rasitusta lisäten. Rasitus on sopivaa, jos liikunnan aikana pystyy keskustelemaan.

Loppuraskauden aikana turvallisia liikuntamuotoja ovat kävely, hölkkä, hiihto, uinti, pyöräily, äitiysjumppa ja ohjattu kuntosaliharjoittelu. Tällöin pitää välttää tapaturma-alttiita lajeja ja liikuntamuotoja, joissa kohtu voi joutua voimakkaaseen hölskyvään liikkeeseen tai puristuksiin.

Osa kuntosaleista tarjoaa erityisesti raskaana oleville ja pikkulasten äideille suunniteltuja mammajumppia.

 

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu
Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Juttu jatkuu

Kommentit (0)

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Suomen kattavin vanhemmuusmedia: hyötytietoa vanhemmuudesta, perheblogeja ja suosittu keskustelufoorumi. Tervetuloa viihtymään!

Seuraa
meitä: