Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä ihmettä nyt taas. Yhdessähän he ovat kontenttia tehneet. Edelleen B tuntuu olevan tärkeä ihminen K:lle kun hänet settilistaankin on laittanut. Sitä paitsi ihan samalla tavalla B on K:sta puhunut, viimeksi viisupodissa heidän unelmatreffeistä, eikö se olisi ihan samaa teatteria jos noin haluat ajatella? Julkista materiaalia ei ole edes pahemmin kummaltakaan tullut syyskuun jälkeen (pois lukien maaliskuun keikat).
Kyllä se vähän teatteria Bojanilta oli ennen Suomeen tuloa. Sitäpaitsi jotain taisi tapahtua viime tapaamisella, jotain mikä ei ollut ihan toivottua. Olen enemmän kuin iloinen jos olen väärässä. Poistun tästä toiselle palstalle, nää mun jutut ei tosiaan kuuluneet tänne.
 
vierailija
Tätä voi jatkaa kompostissa, mutta anteeksi nyt vain, jopa Google Translaten läpi mun kroatiaa osaamattoman silmään näyttää, että BL antaa vain esimerkkilauseita siitä, mitä B on häneltä kysynyt, eli BL on koko ajan puhunut omasta tyttöystävästään.
Totta, google kääntäjä osaa varmasti tulkita lauseet paremmin kuin kieltä ihan oikeasti ymmärtävä.
 
vierailija
No ei. Ei kuulu shippipalstalle tai shippaukseen kenenkään yksityiselämä ihan oikeasti. Eikä sen pitäisi kuulua ei-shippaajillekaan.
Ei tuossa otettu kantaa palstalle tai shippiin kuulumiseen, vaan siihen että yleisesti ottaen ihmisiä kiinnostaa julkkisten asiat. Aika monella on ajattelua ja kiinnostuksen kohteita shipin ulkopuolellakin. Kaksi eri maailmaa.
 
vierailija
Totta, google kääntäjä osaa varmasti tulkita lauseet paremmin kuin kieltä ihan oikeasti ymmärtävä.
Ja jos toinen kieltä ymmärtävä on tulkinnut toisella tavalla, ymmärrät varmaan miksi vähän oudoksuttaa, että myös kieltä osaamaton voi hyväksyä tämän tulkinnan ihan vain Google Translaten läpi. Mutta se tästä, en jatka keskustelua koska tämä kuuluu kompostiin enemmän.
 
vierailija
Ei tuossa otettu kantaa palstalle tai shippiin kuulumiseen, vaan siihen että yleisesti ottaen ihmisiä kiinnostaa julkkisten asiat. Aika monella on ajattelua ja kiinnostuksen kohteita shipin ulkopuolellakin. Kaksi eri maailmaa.
Siinä luki että ”lähes jokaista terveellä uteliaisuudella varustettua ihmistä täällä kiinnostaa” niin ajattelin, että viitataan tähän shippipalstaan. Ja siksi kirjoitinkin, että shippipalstalle ei kuulu shipattavien yksityiselämä. Mutta se siitä.

Siellä se Kärppy näkyy olevan jo viisulavalla pyörimässä💚
 
vierailija
Tarkoitta tätä: “sitten Bojan kertoi minulle, että hänellä on ollut salasuhde Kärstäriin jo vuoden verran ja he aikovat julkaista suhteen 11.5. jälkeen ja minä menen esiintymään heidän häihin, mikäli voitto tulee”
Kärtsä on niin menneen kesän heiniä. B:llä on nyt Danny kiikarissa. Pari vuotta max. ja sit Boitsu pääsee nauttimaan Dannyn rahoista ja sen jälkeen hän etsii kikistä itselleen jonkun kiinteän 17-vuotiaan herkkupeppu pojun.
 
vierailija
No voi helv*…tässä teille litteroinnit, vaikka en ole mitään väitöskirjaa tekemässä…kroatialaiset kirjaimet vaan puuttuvat:
10:04-10:14: “cak nismo previse ni pricali o eurosongu ni nista koliko se sjecam, nego pricali smo onako, ej, di ides sada, pa idem po cure, pa s kud ti je cura i tako ono… pa sam ja pricao o svojoj..”

BL puhuu oman alueen murteella ja käyttää paljon täytesanoja (niinku, tälleen…) joten google kääntäjä tuskin pystyy kääntämään sanatarkasti. Puhuessaan BL selvästi huomasi, että nyt tuli ehkä kerrottua liikaa
Ihan kaksikielinen olen, enkä halua väkisin “tulkita väärin” niin kuin jotkut vihjailevat, sillä siihen ei ole mitään syytä. Ei mene myöskään tunteisiin, vaikka B. olisikin varattu/hetero/whatever.
Kiitos litteroinnista, joka vaikuttaa vastaavaan suunnilleen sitä, mitä BL sanoi (kun kuuntelin tuon kohdan hidastettuna). Kun tuon litteroinnin heittää kääntäjään, saa tällaisen käännöksen, joka osoittaa, ettei BL:n sanoista voi päätellä, keneltä on kysytty ja kuka on vastannut:
"hey, where are you going now, so I'm going to my girlfriend's house, where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine."
Irrallisina lauseina käännettynä käännös on lähes sama (eroa oli vain toisessa lauseessa):
"hey, where are you going now, so I'm going to the girl, so where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine. "
Eli missään kohdassahan BL ei sano, että Bojan olisi vastannut jotain. BL ainoastaan heittelee noita vähän irrallisia lauseita käydystä keskustelusta, eikä noista voi päätellä, kuka on sanonut ja mitä. Vai voitko osoittaa, mitkä sanat täsmälleen tarkoittaisivat sitä, että Bojan on vastannut?
Google kääntäjähän toimii nykyään varsin luotettavasti kun kääntää englantiin, joten siihen ei voi vedota, että G kääntäjä kääntäisi ihan väärin.
 
vierailija
Kiitos litteroinnista, joka vaikuttaa vastaavaan suunnilleen sitä, mitä BL sanoi (kun kuuntelin tuon kohdan hidastettuna). Kun tuon litteroinnin heittää kääntäjään, saa tällaisen käännöksen, joka osoittaa, ettei BL:n sanoista voi päätellä, keneltä on kysytty ja kuka on vastannut:
"hey, where are you going now, so I'm going to my girlfriend's house, where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine."
Irrallisina lauseina käännettynä käännös on lähes sama (eroa oli vain toisessa lauseessa):
"hey, where are you going now, so I'm going to the girl, so where is your girlfriend from and so on... so I talked about mine. "
Eli missään kohdassahan BL ei sano, että Bojan olisi vastannut jotain. BL ainoastaan heittelee noita vähän irrallisia lauseita käydystä keskustelusta, eikä noista voi päätellä, kuka on sanonut ja mitä. Vai voitko osoittaa, mitkä sanat täsmälleen tarkoittaisivat sitä, että Bojan on vastannut?
Google kääntäjähän toimii nykyään varsin luotettavasti kun kääntää englantiin, joten siihen ei voi vedota, että G kääntäjä kääntäisi ihan väärin.
Joo totta, tuossa on hiuksen hieno mahdollisuus, että BL on ollut koko ajan vastaaja ja B. kysyjä mutta BL:n puheen intonaatiosta päätellen, tulkinta menee enemmän siihen suuntaan, että Bojan on vastannut ensimmäisiin kysymyksiin ja BL on sen jälkeen alkanut puhua omasta tyttöystävästään.

Sama asia, kuin esim. seuraava lause: “Menen mökille. Mökille. Mökille.” Ulkomaalainen ei ymmärtäisi, mistä on kyse mutta suomalainen voisi ymmärtää puheen intonaatiosta päätellen, että kyse on vuoropuhelusta, jossa toinen “mökille” onkin kysymys. Tuossa BL:n selostuksessa tuo viimeinen “ja sitten minä puhuin omasta (tyttöystävästäni)” antoi ymmärtää, että ensin puhuttiin Bojanin tyttiksestä ja sen jälkeen hän alkoi puhua omastaan mutta jos sen haluaa ymmärtää toisinpäin, niin sekin on tietysti mahdollista;)

for the record: Itse olen myös shippaaja ja sen vuoksi eksynyt palstalle, joten en halua ehdoin tahdoin keksiä B:lle tyttöystävää.
 
vierailija
Joo totta, tuossa on hiuksen hieno mahdollisuus, että BL on ollut koko ajan vastaaja ja B. kysyjä mutta BL:n puheen intonaatiosta päätellen, tulkinta menee enemmän siihen suuntaan, että Bojan on vastannut ensimmäisiin kysymyksiin ja BL on sen jälkeen alkanut puhua omasta tyttöystävästään.

Sama asia, kuin esim. seuraava lause: “Menen mökille. Mökille. Mökille.” Ulkomaalainen ei ymmärtäisi, mistä on kyse mutta suomalainen voisi ymmärtää puheen intonaatiosta päätellen, että kyse on vuoropuhelusta, jossa toinen “mökille” onkin kysymys. Tuossa BL:n selostuksessa tuo viimeinen “ja sitten minä puhuin omasta (tyttöystävästäni)” antoi ymmärtää, että ensin puhuttiin Bojanin tyttiksestä ja sen jälkeen hän alkoi puhua omastaan mutta jos sen haluaa ymmärtää toisinpäin, niin sekin on tietysti mahdollista

for the record: Itse olen myös shippaaja ja sen vuoksi eksynyt palstalle, joten en halua ehdoin tahdoin keksiä B:lle tyttöystävää.
BL siteerasi B:n kysymyksiä aluksi joihin oli vastannut ja sit alkoi puhumaan enemmän omasta tyttöystävästään tyylillä millainen hän on jne... eli koko ajan ollut puhetta hänen omasta tyttöystävästä ei Bojanin näin mä olen tän nyt LadySlon ja muutaman muunkin tulkinnan perusteella tulkinnut
 
vierailija
BL siteerasi B:n kysymyksiä aluksi joihin oli vastannut ja sit alkoi puhumaan enemmän omasta tyttöystävästään tyylillä millainen hän on jne... eli koko ajan ollut puhetta hänen omasta tyttöystävästä ei Bojanin näin mä olen tän nyt LadySlon ja muutaman muunkin tulkinnan perusteella tulkinnut
Siis mistä kohdasta selviää että nuo olivat bojanin kysymyksiä?
 
vierailija
Tätä voi jatkaa kompostissa, mutta anteeksi nyt vain, jopa Google Translaten läpi mun kroatiaa osaamattoman silmään näyttää, että BL antaa vain esimerkkilauseita siitä, mitä B on häneltä kysynyt, eli BL on koko ajan puhunut omasta tyttöystävästään.
Enemmän kuin kieli, tuossa tuntuu olevan vaikeutena tulkita juuri tuota mitä hän tarkoittaa, ns. kenen suulla puhuu kun sanoo noita esimerkkilauseita. Samaa kieltä puhuvat ihmisetkin voi ymmärtää väärin toisen tarkoituksen, jos toinen puhuu epäselvästi. Varmaan meille on ihan kaikille käynyt Suomen kielellä joskus, että joko itse, tai toinen on käsittänyt jotain väärin. Yleensä niistä ei vaan tule niin isoja juttuja.
 
vierailija
Ja samaa asiaa jauhetaan edelleen, eikö kompostin puoli riitä enää asian käsittelyyn, ja ei ole aitoja todisteita kumpaankaan suuntaan toisen käden tietona en pidä luotettavana ylipäätään
 
vierailija
Minusta tässä BL:n sanomisissa ei sinällään ole mitään epäselvyyttä. Hän on puhunut niin, että siitä voidaan tehdä useampaa tulkintaa. Hän ei ole kuitenkaan siinä asemassa, että voisi tai varmaan edes haluaisi paljastaa jotain toisen artistin yksityiselämästä. Tarkoitti sitten mitä tarkoitti, niin tämä ei ollut mikään Bojanin julkinen ulostulo, joten eiköhän jätetä veikkaukset sikseen ja anneta B:lle mahdollisuus tulla ulos seurustelusuhteensa kanssa sitten, kun hän on valmis (tai hänellä on sellainen). BL ei selkeästi osaa ilmaista asioita kovin yksiselitteisesti, mutta melko varmaa on, että satunnaistapaamisella ei kukaan jaa arkaluonteisia asioita omasta elämästään, joten BL:n sepustukset ovat varmasti aika tavalla väritettyjä.
 
vierailija
Ei tuossa otettu kantaa palstalle tai shippiin kuulumiseen, vaan siihen että yleisesti ottaen ihmisiä kiinnostaa julkkisten asiat. Aika monella on ajattelua ja kiinnostuksen kohteita shipin ulkopuolellakin. Kaksi eri maailmaa.
Ei kiinnosta todellakaan yleisesti kenenkään ihmisen yksityisasioiden stalkkerointi, että näin, lopettakaa Bojanin kiusaaminen
 
vierailija
Minusta tässä BL:n sanomisissa ei sinällään ole mitään epäselvyyttä. Hän on puhunut niin, että siitä voidaan tehdä useampaa tulkintaa. Hän ei ole kuitenkaan siinä asemassa, että voisi tai varmaan edes haluaisi paljastaa jotain toisen artistin yksityiselämästä. Tarkoitti sitten mitä tarkoitti, niin tämä ei ollut mikään Bojanin julkinen ulostulo, joten eiköhän jätetä veikkaukset sikseen ja anneta B:lle mahdollisuus tulla ulos seurustelusuhteensa kanssa sitten, kun hän on valmis (tai hänellä on sellainen). BL ei selkeästi osaa ilmaista asioita kovin yksiselitteisesti, mutta melko varmaa on, että satunnaistapaamisella ei kukaan jaa arkaluonteisia asioita omasta elämästään, joten BL:n sepustukset ovat varmasti aika tavalla väritettyjä.
No JOS B ois sanonut olevansa menossa tapaamaan tyttistään niin eipä hän varmastikkaan oo ajatellut BLn siitä puhuvan jossain haastattelussa myöhemmin, mutta joo tosiaan vaikea tuosta on nyt tietää onko BL puhunut pelkästään omasta tyttiksestään vai molemmat omistaan. Eipä tässä kuitenkaan viisammiksi tulla vaikka miten pyöriteltäis asiaa :D
 
vierailija
Joo totta, tuossa on hiuksen hieno mahdollisuus, että BL on ollut koko ajan vastaaja ja B. kysyjä mutta BL:n puheen intonaatiosta päätellen, tulkinta menee enemmän siihen suuntaan, että Bojan on vastannut ensimmäisiin kysymyksiin ja BL on sen jälkeen alkanut puhua omasta tyttöystävästään.

Sama asia, kuin esim. seuraava lause: “Menen mökille. Mökille. Mökille.” Ulkomaalainen ei ymmärtäisi, mistä on kyse mutta suomalainen voisi ymmärtää puheen intonaatiosta päätellen, että kyse on vuoropuhelusta, jossa toinen “mökille” onkin kysymys. Tuossa BL:n selostuksessa tuo viimeinen “ja sitten minä puhuin omasta (tyttöystävästäni)” antoi ymmärtää, että ensin puhuttiin Bojanin tyttiksestä ja sen jälkeen hän alkoi puhua omastaan mutta jos sen haluaa ymmärtää toisinpäin, niin sekin on tietysti mahdollista

for the record: Itse olen myös shippaaja ja sen vuoksi eksynyt palstalle, joten en halua ehdoin tahdoin keksiä B:lle tyttöystävää.
Intonaatiosta ei voi päätellä kuka on kysyjä ja kuka vastaaja, kun tolleen vaan luetellaan lauseita peräkkäin. Vaikka puhuja painottaisi sanoja miten, se ei kerro siitä, kuka kysyi ja kuka vastasi. Eli kyse on nyt täysin tulkinnasta, miten tuota haluaa tulkita. Huomattavasti loogisempaa on, että he ovat koko ajan puhuneet nimenomaan BL:n tyttöystävästä, joka on ihan julkisesti ollut esillä, kun on tehnyt sen musavideonkin.
 
vierailija
No JOS B ois sanonut olevansa menossa tapaamaan tyttistään niin eipä hän varmastikkaan oo ajatellut BLn siitä puhuvan jossain haastattelussa myöhemmin, mutta joo tosiaan vaikea tuosta on nyt tietää onko BL puhunut pelkästään omasta tyttiksestään vai molemmat omistaan. Eipä tässä kuitenkaan viisammiksi tulla vaikka miten pyöriteltäis asiaa :D
Mä kyllä aattelen niinkin, että jos B ei haluaisi seurusteluaan julki, hän ei varmaan puhuisi siitä ihan uudelle tuttavuudellekaan. En tarkoita että kahdenkeskinen juttelu olisi mitään seurustelun julkistamista, mutta miksi ihmeessä kukaan paljastaisi jotenkin arkaluontoista tilannetta ihmiselle, jonka on juuri tavannut? Senkin takia on vaikea uskoa, että BL:n lauseiden luetteleminen olisi mitenkään koskenut bojanin tyttöystävää.
 
vierailija
Sä olet kyllä nyt ihan väärässä paikassa. Mielenkiintoista, että yhä vuoden jälkeen roikut täällä moralisoimassa
Sohit minne sattuu, etkä edes viitsi ottaa asioista selvää. En ole täällä moralisoimassa vaan shippaamassa. En vaan pidä tuollaisesta tekopyhyydestä. Niin ja itseäni ei kiinnosta B:n yksityiselämä pätkääkään, eikä se minusta kuulu tähän ketjuun.
 
vierailija
Mä kyllä aattelen niinkin, että jos B ei haluaisi seurusteluaan julki, hän ei varmaan puhuisi siitä ihan uudelle tuttavuudellekaan. En tarkoita että kahdenkeskinen juttelu olisi mitään seurustelun julkistamista, mutta miksi ihmeessä kukaan paljastaisi jotenkin arkaluontoista tilannetta ihmiselle, jonka on juuri tavannut? Senkin takia on vaikea uskoa, että BL:n lauseiden luetteleminen olisi mitenkään koskenut bojanin tyttöystävää.
Tyttöystävä hänellä voi silti olla. Todennäköisesti pitäisi sen salassa, varsinkin jos on tuoreesta suhteesta kyse.
 
vierailija

Yhteistyössä