"Caritan, Tuulan ja Riikan elämän piti olla Espanjassa täynnä aurinkoa, mutta nyt tuli karu käänne – ”On itketty ja kiroiltu”"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Sovitaanko näin:

-Me jotka jollakin terveydellä ja voimilla pystymme käymään töissä, voimme vaan nostaa hattua teille, joilla mielenterveys ja/tai fyysinen terveys on mennyt. Mielenterveyshäiriön tai vaikean sairauden kanssa kamppaileminen käy työstä ja työurasta.

-Mutta teiltä ei-työkykyiset toivoisi respectiä meille, jotka raadamme teidän puolestanne. Kohtaamme elämän väsyttävän ja raadollisen puolen sitä kautta.
Teidän velvollisuutenne on tavoitella samaa, koska tasapuolisuus. Jos olette tehneet kaikkenne pystyäksenne tekemään edes pari keikkapäivää kuussa, niin hienoa. Jos kaikista ponnisteluista huolimatta se ei onnistu, niin sitten ok.

Mutta olemme mielestäni tasan. Ja ilmaiset lounaat ja etelään tukeminen ovat molemmalta porukalta ohi.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Vai lampaita.

Sä kirjotat kännykällä tai koneella jonka joku IT-lammas on sulle tehnyt ja operaattorin lampaat mahdollistaa sulle liittymän.
Sulla on jonkun lampaan rakentama katto pääsi päällä ja syöt maaseudun lampaiden niska limassa tuottamaa ruokaa. Käytät sosiaali- ja terveydenhuollon lampaiden palveluja.

Mulla on paljon ymmärrystä mt-potilaille, tiedä milloin itselläkin mielenterveys notkahtaa. Jokainen päivä työkykyisenä on lahja.

Mutta vittuilua lampaaksi siitä, että me muut tuotamme teille elintason, en siedä.
Nojoo oikeessa oot tuossa ja on hyvääkin. Toi nyt oli jack sparrown repla minkä heitti pirates of carribeanissa siksi virnistys. Mä unohdin et täällä palstalla pitää aina olla tosikko. Ja onhan tää järjestelmä mätä et vain harvat voi nauttia muiden kärsiessä ja raataessa et jotkut voi hyvin.
 
vierailija
Sovitaanko näin:

-Me jotka jollakin terveydellä ja voimilla pystymme käymään töissä, voimme vaan nostaa hattua teille, joilla mielenterveys ja/tai fyysinen terveys on mennyt. Mielenterveshäiriön tai vaikean sairauden kanssa kamppaileminen käy työstä ja työurasta.

-Mutta teiltä ei-työkykyiset toivoisi respectiä meille, jotka raadamme teidän puolestanne. Kohtaamme elämän väsyttävän ja raadollisen puolen sitä kautta.
Teidän velvollisuutenne on tavoitella samaa, koska tasapuolisuus. Jos olette tehneet kaikkenne pystyäksenne tekemään edes pari keikkapäivää kuussa, niin hienoa. Jos kaikista ponnisteluista huolimatta se ei onnistu, niin sitten ok.

Mutta olemme mielestäni tasan. Ja ilmaiset lounaat ja etelään tukeminen ovat molemmalta porukalta ohi.
No ei oo tasaa nähnykkään
 
Nojoo oikeessa oot tuossa ja on hyvääkin. Toi nyt oli jack sparrown repla minkä heitti pirates of carribeanissa siksi virnistys. Mä unohdin et täällä palstalla pitää aina olla tosikko. Ja onhan tää järjestelmä mätä et vain harvat voi nauttia muiden kärsiessä ja raataessa et jotkut voi hyvin.

Aika on se suurin luksus.❤
Ja tietenkin merkityksellinen tekeminen motivoi tekemään hyödyllisiä juttuja.

Kannattaa lukea David Graeberilta Bullshit jobs.
 
vierailija
Aika on se suurin luksus.
Ja tietenkin merkityksellinen tekeminen motivoi tekemään hyödyllisiä juttuja.

Kannattaa lukea David Graeberilta Bullshit jobs.
Tiiäks mä olin aina se onnellinen poika omissa maailmoissani. Sitku tulin tälle palstalle rakastuin isosti ja hulluus tuli taloon ja hyper onnellisuus tapasin rakkaan sokkona. Tiiäks sitä täyttä maalllista rakkautta kesti yli kaksivuotta putkeen. Se oli ikuinen energia kenttä en tarvinnut juuri ruokaa ja henkinen gravitaatio kenttä oli niin suuri et se sai mun kropankin vieteriksi. Ja silloin kun olin rakkauden maailmassa silloinkin halusin vain et kaikki olisi yhtä onnellisia ja rakastuneita. Koska jos on onnellinen ja rakastunut ei tunne enään mitään negatiivista ei kateutta tai et joku kela tyyppi asuu ulkomailla ne menettää merkityksensä koska sinäkin olet onnellinen ja toivot et kaikki saisi saman rakkauden kosketuksen eikä pahaa enään olisi maapalolla oleva kun kaikki onnellisii ja rakastuneita onnellinen ja rakastunut ei vaan halua pahaa. Se oli niin kaunis kokemus okei siinä tilassa must tuli super ujokin ku tunteet oli niin suuria. Mut jos mä pääsen siihen rakkauden maailmaan ni silloinhan mulla jo on kaikki mitä tarvitsen
 
Tiiäks mä olin aina se onnellinen poika omissa maailmoissani. Sitku tulin tälle palstalle rakastuin isosti ja hulluus tuli taloon ja hyper onnellisuus tapasin rakkaan sokkona. Tiiäks sitä täyttä maalllista rakkautta kesti yli kaksivuotta putkeen. Se oli ikuinen energia kenttä en tarvinnut juuri ruokaa ja henkinen gravitaatio kenttä oli niin suuri et se sai mun kropankin vieteriksi. Ja silloin kun olin rakkauden maailmassa silloinkin halusin vain et kaikki olisi yhtä onnellisia ja rakastuneita. Koska jos on onnellinen ja rakastunut ei tunne enään mitään negatiivista ei kateutta tai et joku kela tyyppi asuu ulkomailla ne menettää merkityksensä koska sinäkin olet onnellinen ja toivot et kaikki saisi saman rakkauden kosketuksen eikä pahaa enään olisi maapalolla oleva kun kaikki onnellisii ja rakastuneita onnellinen ja rakastunut ei vaan halua pahaa. Se oli niin kaunis kokemus okei siinä tilassa must tuli super ujokin ku tunteet oli niin suuria. Mut jos mä pääsen siihen rakkauden maailmaan ni silloinhan mulla jo on kaikki mitä tarvitsen
Juu, tulinen rakastuminen sekoittaa pään. Sitä vaan leijuu hymyillen.😁

Mutta, pikkasen tuosta sinun olotilasta hillitympi versio joka on kokoaikaista, miltä kuulostaa?😍

Kiitollisuus!❤
 
vierailija
Juu, tulinen rakastuminen sekoittaa pään. Sitä vaan leijuu hymyillen.😁

Mutta, pikkasen tuosta sinun olotilasta hillitympi versio joka on kokoaikaista, miltä kuulostaa?😍

Kiitollisuus!❤
Emmä tiedä ton jälkeen en oo edes ihastunut kehenkään et oliko se mun ykkönen ja tekisin vain väärin olemalla jonkun toisen kaa ni sitähän mä mietin ja pääsenkö sen yli sitten koskaan kun sydän kaipaa sitä yhtä oikeaa ja miettii siellä rakkauden maailmassa kaikki oli täydellistä. Mä tajusin vaan et ehkä mä oon ollu kaikissa muissa suhteissa aiemmin pelkkä feikki enkä oo kokenut täyttä rakkautta ja sortunut vain esittämään vaik sydän ei oo ollu mukana kuin tipottain. Noh kyl tollanen rauhallinen suhdekin voi toimia en tiedä en oo seurustellu kenenkään kaa sen jälkeen kun tulin tälle palstalle. Ehkä se hulluus syttyy kummallekkin pienemässä muodossa. Hei kiitos nyt tajusin mut mähän oon oikeestaan kieltänyt tunteita ilmaantumasta ku jos oon jutellu jonku kaa ni ei oo tullu samaa fiilistä mitä täällä koin ja vertaan siihen ni ehkä sitä voisi syntyä ajan kanssa tarkotatko tol hillitymmällä et järkikin pysyisi päässä ettei täysin sekoa pilvihattaraan. Mut rakastuneena pääkin tuntuu toimivan nopiammin mur rakastuneena koko aika kuullostaa hyvälle. Mut siinäpä se mä osaan paremmin kertoa omista jutuista kirjoittamalla kuin vältsii puhumalla et siinäkin on omat hankaluutensa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
no toi reuma oli esimerkki. Mut mitä jos sulle ei olisikaan käynnyt niin hyvin elämässä ja olisit vain kansaneläkkeellä ni eikö olisi kiva et sulla olisi silti mahdollisuus asua ulkomailla jos siltä tuntuu tai se olisi viellä parempi sun terveydelle ni miksi viedä se pois. Mut suurinosa haluaa olla täällä suomessa mut köyhille ja kipeillekkin on mahdollisuuksia annettava.
Kyllävain. Minusta olisi kiva, jos minun ei olisi tarvinnut tehdä päivääkään töitä ja rahaa tulisi ikkunoista ja ovista sitämukaa kun minä sitä käytän. Ikävä kyllä, minusta talous ei pyöri ajatuksella "mikä olisi kivaa".
 
Siis kirjoitin että n-y-t Espanjassa j-o asuvat saisivat asua loppuajan Espanjassa ja muutoksen tullessa voimaan, seuraavat eivät.

Eihän siinä sen kummempia muutoksia tarvita kuin että seuraaville ei enää makseta.
Ymmärrän kyllä varsin humaanin ajatuksen, mutta se ei silti poista sitä tosiasiaa, että Suomalaisten ei pidä maksaa tulonsiirtoja ulkomailla elämiseen.
 
vierailija
Kyllävain. Minusta olisi kiva, jos minun ei olisi tarvinnut tehdä päivääkään töitä ja rahaa tulisi ikkunoista ja ovista sitämukaa kun minä sitä käytän. Ikävä kyllä, minusta talous ei pyöri ajatuksella "mikä olisi kivaa".
Minustakin se olisi ollut kivaa, mut töitä on pitänyt paiskia enemmän kuin mitä lääkäri määrää.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Ymmärrän kyllä varsin humaanin ajatuksen, mutta se ei silti poista sitä tosiasiaa, että Suomalaisten ei pidä maksaa tulonsiirtoja ulkomailla elämiseen.
Humaaneja kyllä ollaan kun kyseessä ei ole kantasuomalainen, ja tämä on päättäjien enemmistön mielipide.

En ymmärrä miten omat eivät ole prioriteetti.
Ei olisi ollut vaikea keissi järjestää niin, että nämä, jo, Espanjassa (tai muualla) asuvat olisivat saaneet jäädä. Miksi tuottaa jopa suurta kärsimystä omille maanmiehille.
Suomalainen jää aina toiseksi, omien toimesta.

Kokonaisuudessaan suomalaisille ulkomailla asuville maksetaan sossueläkkeitä 43 miljoonaa.
Ihan vertailuna, Espoossa pukukopin rakentaminen maksoi miljoonan. Ja Vantaalla koira-aitaus puoli miljoonaa.
Viime syksyn eduskunnan juhliin käytettiin 300 000€ ja linnanjuhliin 275 000€. Löysästi käytetään jatkossakin enemmistön mielipiteellä rahaa turhuuksiin.

Joko Suomi on alkanut vaatia että jokainen tässä maassa hoidettava, ei suomalainen, pyytää rahaa terveysmaksuihinsa omalta maaltaan?
Paljonkohan tämä summa on vuodessa.🤔 Ei taida tällaiselle ehdotukselle löytyä kannatusta….
 
Humaaneja kyllä ollaan kun kyseessä ei ole kantasuomalainen, ja tämä on päättäjien enemmistön mielipide.

En ymmärrä miten omat eivät ole prioriteetti.
Ei olisi ollut vaikea keissi järjestää niin, että nämä, jo, Espanjassa (tai muualla) asuvat olisivat saaneet jäädä. Miksi tuottaa jopa suurta kärsimystä omille maanmiehille.
Suomalainen jää aina toiseksi, omien toimesta.

Kokonaisuudessaan suomalaisille ulkomailla asuville maksetaan sossueläkkeitä 43 miljoonaa.
Ihan vertailuna, Espoossa pukukopin rakentaminen maksoi miljoonan. Ja Vantaalla koira-aitaus puoli miljoonaa.
Viime syksyn eduskunnan juhliin käytettiin 300 000€ ja linnanjuhliin 275 000€. Löysästi käytetään jatkossakin enemmistön mielipiteellä rahaa turhuuksiin.

Joko Suomi on alkanut vaatia että jokainen tässä maassa hoidettava, ei suomalainen, pyytää rahaa terveysmaksuihinsa omalta maaltaan?
Paljonkohan tämä summa on vuodessa. Ei taida tällaiselle ehdotukselle löytyä kannatusta….
Tästä olen täysin samaa mieltä kanssasi. Minusta sosiaaliturvan ei ylipäätään pitäisi yltää muihin kuin Suomessa syntyneisiin suomalaisiin. Ihan yleisesti suomalaisten hyvinvointi tulisi olla ensisijainen huolen aihe.

Tuo 43 miljoonaa "sossueläkkeitä" on iso summa ulkomaille maksettavaksi.
Se, miten kunnat tuhlaa rahaa naurettaviin hankkeisiin on oma tarinansa. Minusta tuollaiseen pitäisi puuttua ja se, joka hyväksyy puolen miljoonan koira- aitauksen tai miljoonan pukukopin, pitäisi joutua vastuuseen päätöksistään. En voi käsittää miten hövelisti muiden rahoja heitetään kankkulan kaivoon. Vastuutonta touhua. Tällaiset rahan jakelut kun saataisiin tyystin kuriin, tehtäisiin merkittäviä säästöjä pienellä aikavälillä.

Samon minusta olisi kohtuullista, jos eduskunta lakkaisi käyttämästä juhliinsa miljoonaa euroa vuodessa. Ehkä tässä kohtaa hyvä esimerkki ei olisi pahitteeksi.

Olisi myös kohtuullista, jos Suomi alkaisi vaatia korvauksia muiden maiden kansalaisten hoidosta. Kun siirtolaisuuden kulut kohdistuisivat lähtömaihin, loppuisi myös elintasopakoilaisuus aika äkkiä.
 
vierailija
Minustakin se olisi ollut kivaa, mut töitä on pitänyt paiskia enemmän kuin mitä lääkäri määrää.
Usein mietin miksi käytän aikaani turhuuksiin. Ajan jonka lörpöttelen netissä voisin paremmin viettää esim. viisaan ja tuottavan sijoittamisen sivuilla. Rahaa ropisisi laariin ja keksisin tuotoille järkevää käyttöä. En olisi niin hölläkätinen kuin julkisuudessa rahankäyttöään raportoinut Lottovoittajanainen. Hän kylvi voittorahansa taivaan tuuliin.
Vartuin 9-lapsisessa pienviljelijä&yrittäjä-perheessä, ja rahasta oli aina tiukkaa. Nuukailu jäi päälle, ja opiskelin kaupallisen koulutuksen. Vähälläkin tienaamisella pärjää, jos terveyttä riittää.
Eilen kuulin EU-vaalitentti Töölön Temppelinaukiokirkon nettilähetyksestä, että Eurooppa tuottaa 10 % maapallon päästöistä. Luonnonsuojelu on sydäntäni lähellä. Katsokaa mikä ilmainen rikkaus on vielä lähellänne. Lokit tekevät kattoni päälle pesät ja pian poikaset taapertavat pihalla. Suomen metsät kasvavat kohisten. Kannattaa iloita siitä mitä vielä on.
Lapseni ovat maailmalla. Esikoiseni lähetti kuvan kuparilautasesta, jonka hän oli kiillottanut kaapeista löytyvillä elintarvikkeilla kiiltäväksi. Joka päivä huomaan, että kasvatustulokseni tuottavat satoa. Lapsissa on toivomme sanoi Li Andersson jo mainitsemassani maanantain tilaisuudessa. Lapset ovat elämäni suurin rikkaus ja siunaus, joista en voi kyllin kiittää.
 
Tästä olen täysin samaa mieltä kanssasi. Minusta sosiaaliturvan ei ylipäätään pitäisi yltää muihin kuin Suomessa syntyneisiin suomalaisiin. Ihan yleisesti suomalaisten hyvinvointi tulisi olla ensisijainen huolen aihe.

Tuo 43 miljoonaa "sossueläkkeitä" on iso summa ulkomaille maksettavaksi.
Se, miten kunnat tuhlaa rahaa naurettaviin hankkeisiin on oma tarinansa. Minusta tuollaiseen pitäisi puuttua ja se, joka hyväksyy puolen miljoonan koira- aitauksen tai miljoonan pukukopin, pitäisi joutua vastuuseen päätöksistään. En voi käsittää miten hövelisti muiden rahoja heitetään kankkulan kaivoon. Vastuutonta touhua. Tällaiset rahan jakelut kun saataisiin tyystin kuriin, tehtäisiin merkittäviä säästöjä pienellä aikavälillä.

Samon minusta olisi kohtuullista, jos eduskunta lakkaisi käyttämästä juhliinsa miljoonaa euroa vuodessa. Ehkä tässä kohtaa hyvä esimerkki ei olisi pahitteeksi.

Olisi myös kohtuullista, jos Suomi alkaisi vaatia korvauksia muiden maiden kansalaisten hoidosta. Kun siirtolaisuuden kulut kohdistuisivat lähtömaihin, loppuisi myös elintasopakoilaisuus aika äkkiä.


Niin totta! Rahaa haaskataan käsittämättömiä määriä!

Istuin varmaan viisi minuuttia otsa rypyssä ja suu auki kun luin kuusijärven uimalan remontista.
 
Tästä olen täysin samaa mieltä kanssasi. Minusta sosiaaliturvan ei ylipäätään pitäisi yltää muihin kuin Suomessa syntyneisiin suomalaisiin. Ihan yleisesti suomalaisten hyvinvointi tulisi olla ensisijainen huolen aihe.

Tuo 43 miljoonaa "sossueläkkeitä" on iso summa ulkomaille maksettavaksi.
Se, miten kunnat tuhlaa rahaa naurettaviin hankkeisiin on oma tarinansa. Minusta tuollaiseen pitäisi puuttua ja se, joka hyväksyy puolen miljoonan koira- aitauksen tai miljoonan pukukopin, pitäisi joutua vastuuseen päätöksistään. En voi käsittää miten hövelisti muiden rahoja heitetään kankkulan kaivoon. Vastuutonta touhua. Tällaiset rahan jakelut kun saataisiin tyystin kuriin, tehtäisiin merkittäviä säästöjä pienellä aikavälillä.

Samon minusta olisi kohtuullista, jos eduskunta lakkaisi käyttämästä juhliinsa miljoonaa euroa vuodessa. Ehkä tässä kohtaa hyvä esimerkki ei olisi pahitteeksi.

Olisi myös kohtuullista, jos Suomi alkaisi vaatia korvauksia muiden maiden kansalaisten hoidosta. Kun siirtolaisuuden kulut kohdistuisivat lähtömaihin, loppuisi myös elintasopakoilaisuus aika äkkiä.
Eikö ole metkaa, että tästä rahan hövelistä käytöstä ei ole tuotu esiin
mitään suunnitelmaa vaan tuhlataan jatkossakin. Mutta kantasuomalaisia heikompiosaisia ollaan kuitenkin etunenässä kurjistamassa. Eikö ennen suomalaisten kurjistamista tulisi lakata rahan puskeminen vieraille.🤷‍♀️
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä