kuka muistaa leikin? *turha*

  • Viestiketjun aloittaja xxxxx
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:
*pyytää anteeksi että tunkee samaan ketjuun *

En ole kuullut koskaan moista, mutta mikäs se oli missä sanottiin "..hailihailihoo " ja heitettiin palloa? Se oli joku arvuutteluleikki?
Toi "hai-lii hai-loo" on ainakin mulle tuttu...
HAILII, HAILOO -PALLOPELI
Valitaan pallon kiinniottaja ja - heittäjä. Heittäjä heittää pallon korkealle ilmaan ja huutaa "hailii". Samalla
kaikki pelaajat, paitsi kiinniottaja, juoksevat pakoon mihin suuntaan tahansa (leikkialue pitää kuitenkin sopia
etukäteen). Kun kiinniottaja saa pallon kiinni, hän huutaa "hailoo". Silloin kaikkien on pysähdyttävä.
Kiinniottaja saa ottaa kolme loikkaa kohti valitsemaansa pelaajaa, jonka pitää tehdä käsillään "kori" vatsansa
eteen. Kiinniottaja koettaa saada pallon "koriin" ja jos hän onnistuu, hänestä tulee heittäjä ja korinpitäjästä
kiinniottaja. Muut pelaajat tulevat heidän luokseen ja peli alkaa alusta. Jos korinheitto ei onnistu, pelaajat
lähtevät juoksemaan uudestaan, kunnes kiinniottaja saa pallon käteensä ja huutaa "hailoo". Hän saa taas
ottaa kolme loikkaa, vaikka jotakin toista pelaajaa kohti, ja koittaa koria. Tätä jatketaan niin kauan kun kori
onnistuu.

Täällä on noita leikkien ohjeita enemmänkin:

http://www.ecredo.fi/svl/data/liitteet/liikkumisleikit.pdf
 
torpeedo
My name is omena,päärynä,appelsiini,mandariini,nektariini,olet sinä, mutten minä,bikinit päällä,järven jäällä, huula huula tsa tsa tsaa, huula,huula,tsa,tsa tsaaaaaaaa.
 
Kerttuli
pelaajia n. 3-10
- pallo
- arvaajat seisovat rivissä vierekkäin
- arvuuttelija seisoo arvaajien edessä kasvot kohti heitä

Leikki on sananarvausleikki, jossa yksi lapsi arvuuttelee sanaa toisilta. Sanan arvuuttelu lähtee liikkeelle esim. näin: K:lla alkava eläin. Arvuuttelija heittää kullekin osallistujalle vuorollaan pallon ja arvaaja palauttaa pallon takaisin yrittäen arvata oikein. Arvuuttelija sanoo EI, jos arvaus meni väärin. Kun kaikki osallistujat ovat saaneet arvata K:lla alkavaa eläintä eikä kukaan ole vielä arvannut, arvuuttelija antaa toisen kirjaimen: K-I...ja taas mennään kierros läpi. Palloa ikään kuin kopitellaan arvuuttelijan ja arvaajien välillä. Jos taaskaan ei kukaan arvannut, arvuuttelija antaa 3. kirjaimen: K-I-R...ja taas pallo kiertää arvuuttelijalta arvaajalle, tältä takaisin arvuuttelijalle, joka heittää pallon seuraavalle arvaajalle (niin kuin arvuuttelija kopittelisi vuoron perään kunkin osallistujien kanssa!).

Sitten kun koittaa se hetki, että joku arvaakin sanan oikein, arvuuttelija huutaa HAI-LII-HAI-LOO, heittää pallon kohti suoraan ilmaan ja juoksee itse "karkuun". Se, joka arvasi sanan oikein joutuu ottamaan pallon mahdollisimman näppärästi kiinni. Heti kun oikein arvannut on saanut pallon kiinni, on hänen huudettava SEIS! Karkuun juoksevan arvuuttelijan on pysähdyttävä.

Tämän jälkeen arvuuttelija muodostaa käsistään "koripallopelin korin", eli suuren ympyrän, jonka läpi oikein arvannut yrittää heittää pallon. Oikein arvannut saa ottaa niin monta askelta / loikkaa lähemmäs arvuuttelijaa, kuin oikein arvatussa sanassa on kirjaimia (K-I-R-A-H-V-I eli 7). Jos pallo menee läpi ympyrästä pääsee sanan oikein arvannut uudeksi arvuuttelijaksi.

Ohjeet kuulostavat monimutkaisilta, mutta leikki on hauska, helppo ja jopa hyödyllinen!
 
"vieras"
"ootko sä
niinku mä
bikinit päällä
liukkaalla jäällä?
huuuuuuui!"

miten tää leikki meni?
välitunneilla pelattii ala-asteella
ja tuli yhtäkkii äsken mieleen :D
se menee "my name is omena appelsiini mandariini nektaariini vitamiini satsumiini
olet sinä mutten minä bikinit päällä järven jäällä hula hula sthaa staha stha hula hula stha stha sthahula hula pii"mun lapsi opetti ton mulle:)
 
"jaa"
Meillä se meni näin: My name is, omena appelsiini mandariini klementtiini niinkuin minä niinkuin sinä bikinit päällä järven jäällä, bikinit ratkes jää halkes BOOM
 
glögi
''My name is omena appelsiini mandariini vitamiini olet sinä mutten minä järven jäällä bikinit päällä hula hula tsa tsa tsa hula hula tsa tsa tsa your name is (sit joku, esim tyhmä) :D
 
Juu moikka :D
My name is omena, appelsiini, mandariini, klementiini olet sinä mutten minä bikinit päällä järven jäällä hula hula tsa tsa tsa, hula hula tsa tsa tsa *Sitten pyörähdys ja ''ampuminen'', se joka on ekana ampunu toisen voittaa*
 
vierailija
Toi "hai-lii hai-loo" on ainakin mulle tuttu...
HAILII, HAILOO -PALLOPELI
Valitaan pallon kiinniottaja ja - heittäjä. Heittäjä heittää pallon korkealle ilmaan ja huutaa "hailii". Samalla
kaikki pelaajat, paitsi kiinniottaja, juoksevat pakoon mihin suuntaan tahansa (leikkialue pitää kuitenkin sopia
etukäteen). Kun kiinniottaja saa pallon kiinni, hän huutaa "hailoo". Silloin kaikkien on pysähdyttävä.
Kiinniottaja saa ottaa kolme loikkaa kohti valitsemaansa pelaajaa, jonka pitää tehdä käsillään "kori" vatsansa
eteen. Kiinniottaja koettaa saada pallon "koriin" ja jos hän onnistuu, hänestä tulee heittäjä ja korinpitäjästä
kiinniottaja. Muut pelaajat tulevat heidän luokseen ja peli alkaa alusta. Jos korinheitto ei onnistu, pelaajat
lähtevät juoksemaan uudestaan, kunnes kiinniottaja saa pallon käteensä ja huutaa "hailoo". Hän saa taas
ottaa kolme loikkaa, vaikka jotakin toista pelaajaa kohti, ja koittaa koria. Tätä jatketaan niin kauan kun kori
onnistuu.

Täällä on noita leikkien ohjeita enemmänkin:

[/QU
Tyosta puuttuu kokonaan leikin alku: pelaajat istuvat/seisovat rivissä. Heittäjä keksii jonkun sanan mielessään ja sanoo sanan alkukirjaimen. Jos kukaan ei vielä arvaa sanaa, aloitetaan uusi kierros ja annetaan toinen kirjain. Näin jatketaan, kunnes joku keksii oikean sanan. Tällöin heittäjä heittää pallon niin korkealle kuin mahdollista ja huutaa "hai-lii!" ja juoksee karkuun. Arvaaja nappaa pallonnja huutaa "hai-loo," Tällöin heittäjän on pysähdyttävä, käännyttävä ja muodostettava käsillään "kori", johon arvaaja yrittää saada korin. Jos hän onnistuu, hänestä tulee uusi arvuuttaja eli heittäjä. Tämä oli 60-luvulla lempileikkini.
 

Yhteistyössä