Lapsi Lapsen terveys
13/02/2017

Lapsiraati arvioi viilit: Mutsikka ja mansikka olivat suosikkeja

Viili on monen lapsen suosikkivälipala. Annoimme lapsiraadille tehväksi arvioida Arla Luonto + -viilimaut ja saimme upeita kommentteja. Katso videolta lapsien hauskat arviot.

Lapsiraati arvioi viilit: Mutsikka ja mansikka olivat suosikkeja

Viili on monen lapsen suosikkivälipala. Annoimme lapsiraadille tehväksi arvioida Arla Luonto + -viilimaut ja saimme upeita kommentteja. Katso videolta lapsien hauskat arviot.

Mainos

Ruokailuhetki on usein päivän kohokohta, jota odottavat innolla sekä lapset että aikuiset.  Erityisesti ruokahetkestä nautitaan silloin, kun perheen pienimmätkin ovat osallistuneet ruoanlaittoon ja koko perhe keskittyy ruoan lisäksi toisiinsa. Seuraavilla vinkeillä onnistut tekemään koko perheen tyytyväiseksi.

1. Varaa välipalaa

Säännölliset ateriat paitsi auttavat pitämään nälän loitolla, myös tuovat lapsen päivään ennakoitavuutta ja turvallisuudentunnetta. Lapsen pieneen vatsaan mahtuu vain vähän ruokaa kerrallaan, joten on hyvä panostaa useaan pieneen ateriaan päivän mittaan ja nauttia ravitsevia välipaloja. Yhdessä kuluttajien kanssa kehitetyt Arla Luonto+ -sarjan uudet, maustetut viilit soveltuvat loistavasti koko perheen välipalaksi, aamiaiseksi tai iltapalaksi, sillä niissä ei ole lainkaan valkoista sokeria ja ne sisältävät maitohappobakteereita. Arla Luonto+ -viilien, joiden miedot maut ovat mansikka, mustikka ja banaani, makeus tulee vain hedelmien ja marjojen omasta sokerista.

2. Kokkaa yhdessä

Viikonloppuna on aikaa panostaa ruoanlaittoon, joten anna lasten auttaa keittiössä ikäkaudelle sopivalla tavalla. Pienetkin lapset voivat auttaa vihannesten pesemisessä, vähän vanhemman kanssa voi vaikkapa leipoa. Jännitys uusia makuja kohtaan helpottaa, kun lapset osallistuvat itse ruoanlaittoprosessiin.

Arla Luonto+ mansikkaviili

3. Hyödynnä aisteja

Moni nykyvanhempi muistaa lapsuudestaan kiellot olla leikkimättä ruoalla. Nykyään ruokaan kannustetaan tutustumaan koko kehollaan esimerkiksi sormiruokaillen. On huomattu, että ruoan suutuntuma on lapsille erityisen tärkeä. Kehota lasta syömään kaikilla aisteillaan. Onko ruoka rouskuvaa vai pehmeää? Kylmää vai kuumaa? Entä miltä se tuoksuu? Kokoa lautaselle kaikki sateenkaaren värit – näin varmistat myös, että lapsi saa tarvitsemansa vitamiinit.

4. Ota rennosti

Lapset aistivat helposti ruokapöydän jännittyneen tunnelman. Näytä heille esimerkkiä rauhoittumalla itse ruoan ääreen ilman älylaitteita ja suhtautumalla ruokaan rennosti: jos kukkakaali ei tänään maistu, maailma ei kaadu. Tuputtaminen kannattaa jättää vähemmälle. Perusterveelliset ateriat ja välipalat mahdollistavat ruokavalioon myös liikkumavaraa.

Mitä mieltä lapset ovat uusista Arla Luonto+ maustetuista viileistä? Kurkkaa video!

Arla Luonto+

Arla Luonto+ -jogurteissa ja -viileissä ei ole lainkaan valkoista sokeria. Niiden luonnollinen makeus tulee marja- ja hedelmäsoseista. Luonto+ -jogurtit ja -viilit ovat myös lisäaineettomia.

Arla Luonto+ -viilit valmistetaan samettisen sileästä maustamattomasta viilistä sekä tilkkasesta hedelmämehua ja hedelmä- tai marjasosetta. Tästä reseptistä syntyy niiden lempeän luonnollinen makeus. Maista mansikkaa, mehevää mustikkaa ja valloittavaa banaania.

Avainsanat

Kommentit

Oma kommentti

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.