Auttaako MIKÄÄN suuvesi (edes se SB12) OIKEASTI pahan hajuiseen hengitykseen??

  • Viestiketjun aloittaja SB12
  • Ensimmäinen viesti
SB12
Suussa maistuu paska ja hengitys kuulemma haisee... erilaisia suuvesiä olen kokeillut, ei apua. Mies sanoo, että se hirveä haju haisee suuveden hajun läpi -ja se yhdistelmä on kuulemma vielä kammottavampi! Onko se SB12 sitten varmasti tehokas..?? Aika kallista näyttää olevan...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
mun veli tykkää siitä joka "räjähtää" siinä mainoksessa suussa...
on kuulemma tehokas..
Sitä käytän nykyään, muttei vaikutusta :( Hetken on suussa raikas maku, mutta ei kauan vaikutus kestä. Ja tosiaan hengitys haisee sen aineen ohi...
 
möö
Mulla ei auta mikään muu kun että putsaa hammasvälit hammaslangalla. Mulle kans mies sanoo monesti että henki haisee ja sen kyllä sit maistaa/haistaa kun putsaa niitä hammas välejä, että sieltä se on peräisin. Hyi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jo:
eikös pahanhajuinen hengitys johdu aina jostakin.
kannattaa mennä lääkärille, tutkii nielurisat, vai mitä risat ne onkaan, jne....
Puhdistamaton kieli sisältää todella pahanhajuista möhnää.
 
Malla- harmaana
Kannattaa käydä hammaslääkärissä/lääkärissä jos tollanen vaivaa!
Saattaa johtua monesta syystä, esim ruokavaliosta tai hampaissa(ikenissä) jotain häikkää.
Ystävältäni joka on apteekissa töissä kuulin, että tuo sb12 auttaa, mutta tappaa kaikki hyvätkin bakteerit suusta ja auta armias kun lopettaa käyttämisen niin haisee kahta kauheammalta!
Joten kannattaa kysellä ihan ammattilaisilta apua, koska aika kiusallinen vaiva varmasti on!
Tsemppiä! :)
 
SB 12 on hyvä jos vaiva tosiaan suussa eikä mikään tulehdus tai muu, mutta pahanhajuinen hengitys voi tulla ruoansulatusongelmistakin joten kandee kysyy lääkäriltä. Turha tuhlata hengityksen raikastaviin jos ei apua niistä saa.
 
käyttäjä
Ientulehdus on todennäköisin syy, ja sitä et saa pois kuin hellästi harjaamalla ja sitten hammaslangalla(pakollinen) - niin kauan (viikko-pari) kuin verta tulee, on tulehdus päällänsä.
Haistelemalla lankaa, tiedät kyllä satavarmasti missä tulehdus sijaitsee.
 
Kyllä se suuvesi auttaa ns. tavalliseen pahanhajuiseen hengitykseen. Jos hengitys haisee oikeasti todella pahalle, niin syy voi olla nielurisoissa. Aina niistä ei edes päällepäin näy, vaikka sisällä oliskin mätää.
 
hammaslääkärintytär
No itse pesen hampaat ja purskuttelen sen jälkeen sb12:sta ja saan kyllä raikkaan hengityksen. Mutta minusta listerin on tehokkaampi mutta en käytä koska se siältää alkoholia ja näkyy alkomittarissa vaikka et sitä nieliskään eli poliisit jos pysäyttäisivät niin voisi olla aikamoinen selvittely. Ja hammaskivi haisee todella pahalle eli sitä voi olla suussa ja sehän on kovettunutta plakkia joka viittaa siheen ettei joko pese tarpeeksi useasti hampaita tai sitten ei pese niitä huolellisesti. Myös jos ien on lähtenyt mätimään esim ientulehduksesta niin sen voi ehkäistä lankomalla nykyään on sellaisia käteviä valkoisia lankoma välineitä ettei tarvitse työntää koko kättä suuhin saadakseen langottua taaimmaisetkin hampaat ja sori saattoi tulla vähän pitkä :D
 
vierailija
Nyt on tyhmä kysymys, ja näkeekö tätä enää kukaan, kun vanha ketju, mutta miten ne " proput" saa pois nielurisoista.
Vai oliko siis niin, että nielurisat, kun leikataan ne on ne proput.
Puolisolla todella voimakas pahanhajuinen hengitys, etenkin yöllä jos herään ja nukutaan vastakkain niin pakko kääntyä..
On päivälläkin.. olen miettinyt tuota Sb 12 ostoa vaikka onkin jo nyt parin kympin luokkaa. Mutta toki joku apu olis saatava. Ei oo kyllä nyt hetkeen käynyt hammashygienistillä, sekin pitäisi auttaa..
 
vierailija
Nyt on tyhmä kysymys, ja näkeekö tätä enää kukaan, kun vanha ketju, mutta miten ne " proput" saa pois nielurisoista.
Vai oliko siis niin, että nielurisat, kun leikataan ne on ne proput.
Puolisolla todella voimakas pahanhajuinen hengitys, etenkin yöllä jos herään ja nukutaan vastakkain niin pakko kääntyä..
On päivälläkin.. olen miettinyt tuota Sb 12 ostoa vaikka onkin jo nyt parin kympin luokkaa. Mutta toki joku apu olis saatava. Ei oo kyllä nyt hetkeen käynyt hammashygienistillä, sekin pitäisi auttaa..
Entäpä jos kyse onkin hajunenästä? Siihen apu löytyy nenäsuihkeesta, joka hoitaa ja kosteuttaa. Haju voi loppua kuin seinään. Lisää tietoa hajunenästä löydät googlaamalla tai apteekista.
 
vierailija
Nyt on tyhmä kysymys, ja näkeekö tätä enää kukaan, kun vanha ketju, mutta miten ne " proput" saa pois nielurisoista.
Jos siellä kurkussa näkyy seinämässä vaalea pieni möykky kun katsoo suu auki peilistä, sen voi yrittää varovasti irrottaa esim. pumpulipuikolla tai muulla sopivalla tikulla. Monestihan ne lähtevät itsekin liikkeelle ja sitten tuntuu kuin kurkussa olisi jotain ylimääräistä ja sen sitten räittyä sieltä ulos. Suuvedellä kurlaaminen voi ehkäistä proppujen syntymistä.

Myöskin kannattaa ottaa hammaslanka tai hammasväliharja aktiiviseen käyttöön, jos hengitys haisee. Ientulehdus on yksi todennäköinen syy ja joskus hampaanvälit voivat olla rakenteellisesti sellaiset, että sinne jää ruokaa, joka alkaa haista.
 

Yhteistyössä