Jutellaas veroparatiiseista

Kattelin Wikiä että v.2017 Suomi menetti 700 miljoonaa euroa verotuloja pöytälaatikkofirmojen takia.

Afrikan ongelmat nyt voi johtua sikäläisten kulttuuristakin, mutta 30 % Afrikan rikkaiden tuloista lepää jossain Neitsytsaarilla.

Ja miksi Eurooppa sallii Sveitsin ja Luxemburgin touhut, eikö meidän pitäisi olla rehellisyyteen pyrkivä ja rehti maanosa?
 
Ja....oiskos tässä Orpon hallituksella kohentamisen paikka? Toki nää jutut on myös maailmanlaajuinen ongelma, mutta en ole Orpon kuullut inahtavankaan asiasta.

T:edelleen n. 60 %:sesti enemmän keskiakselilta oikealle oleva
 
Afrikan ongelmat kai johtuvat alunperin siitä, että espanjalaiset, portugalilaiset, ransalaiset, hollantilaiset ja muutkin hyödynsivät suuren osan afrikan luonnonvaroista.




Mut siis asiaan...

Jos mulla on, riskeeraan osan ja sijoitan, sit saan voittoa niin miksi mun siitä pitäisi toisille antaa veromuodossa?

Se , siis riskinotto sijoittamisessa, on ihan kaikille sallittua.
 
vierailija
Afrikan ongelmat kai johtuvat alunperin siitä, että espanjalaiset, portugalilaiset, ransalaiset, hollantilaiset ja muutkin hyödynsivät suuren osan afrikan luonnonvaroista.




Mut siis asiaan...

Jos mulla on, riskeeraan osan ja sijoitan, sit saan voittoa niin miksi mun siitä pitäisi toisille antaa veromuodossa?

Se , siis riskinotto sijoittamisessa, on ihan kaikille sallittua.
Miksei sama sitten käynyt amerikalle? Sehän ryöstettiin ja rais gattiin putipuhtaaksi
 
Afrikan ongelmat kai johtuvat alunperin siitä, että espanjalaiset, portugalilaiset, ransalaiset, hollantilaiset ja muutkin hyödynsivät suuren osan afrikan luonnonvaroista.




Mut siis asiaan...

Jos mulla on, riskeeraan osan ja sijoitan, sit saan voittoa niin miksi mun siitä pitäisi toisille antaa veromuodossa?

Se , siis riskinotto sijoittamisessa, on ihan kaikille sallittua.
Hmm, onhan heillä viljavaa maata edelleen ja heitä riistetään monikansallisten pörssiyhtiöiden toimesta - joiden osakkaat odottavat voittojaan ;)

Toki korruptio pitäis kans kitkeä, ja koko maanosa saada innostettua ajattelutyöhön sen sijaan että ottavat kaiken valmiina...
 
  • Tykkää
Reactions: -roosaruusa-
Mutta ylipäätään: mun mielestä maailmanlaajuisesti tulisi kitkeä nämä voittojen kätkemiset ja huolehtia verotuksesta, niin ei tulisi itkuparkua että nyt ne rikkaat muutti pois Suomesta.

Koska verotus on hyvä olla joka maassa, ja progressiivinenkin.
 
OECD:n määritelmän mukaan veroparatiiseiksi luokitellaan valtiot tai alueet, jotka täyttävät
seuraavat kriteerit:

• verotusta ei ole lainkaan tai verotuksen taso on hyvin nimellinen
• käytössä on vahva tietosuoja, joka estää muiden maiden viranomaisia saamasta tietoa
sijoitetuista varoista ja niiden tuotosta
• yhtiöt eivät harjoita mitään todellista toimintaa kyseisellä alueella tai valtiossa

Valtiota ei pidä luokitella veroparatiisiksi yksistään sillä perusteella, että maahan on luotu
kilpailukykyinen ja yrityksiä houkuttava verolainsäädäntö. Euroopan maista esimerkiksi Hollanti,
Belgia ja Irlanti on listattu joissakin yhteyksissä virheellisesti veroparatiiseiksi.
Hollannissa ja Belgiassa on selkeästi korkeampi yhteisöverokanta kuin Suomessa.
 

Yhteistyössä