Missä ootte vaihtaneet vaipan kun vauva ei oo enää mahtunut hoitopöydälle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten niin ei mahdu enää?
Meillä mahtuu 92 cm 2-vuotiaskin vielä hoitopöydälle, jos on tarvetta. Jalat toki tulee yli, mutta peppu sentään pysyy alustalla. Yksin ei voi tietenkään jättää vauvaa eikä isompaakaan.
 
Mulla koskaan edes ollu hoitopöytää. Oli sellanen alusta, joka oli meidän sängynpäällä ja siinä vaihdettiin alussa. Myöhemmin sitten lattialla. Muovitettu frotee on hyvä alusta siihen hommaan. Kuopus on eräänki kerran ottanu ilmakylpyjä lastenhuoneen lattialla samaan aikaan ku oon leikkiny vanhemman kanssa.

Sitten myöhemmin sylissä, nykyisin on housuvaipat, jotka vedetään "lennosta" jalkaan.
 
"mona"
Mä oon melkein aina vaihtanut vaippoja matolla viltin päällä tai sängyssä. Saa sitten vauvakin potkutella siinä itsekseen hetken ilman vauvaa.

Hoitotasoa käytin ehkä 1-2kk.
 
"vieras"
Meillä on 6 lasta ja kahdella ensimmäisellä on ollu hoitopöytä. Ok. muilla oli alkuun pehmustettu alusta khh:n pöydällä. Mutta suurimmaksi osaksi oon vaihtanu vaipat sängyllä, sohvalla, matolla eli missä millonkin.
Ja heti kun vauvaa voi pitää edes puoli istuvassa asennossa oon alkanu vaihtamaan vaipat sylissä.
 
"vieras"
hoitopöytä? mikä se on? olen kahdelta muksultani vaihtanut vaipat vessassa pyykikoneen päällä tai sohvall, sängyllä, sylissä, autossa, pöydällä... siis ihan missä on vain tarvinnu vaihtaa.
 
pöydällä vaan
Kyllä meillä 3-vuotiaskin mahtuu vielä hoitopöydälle. Mun selkä ei kestäis vaihdella jatkuvasti vaippoja sängyllä tai lattialla, tosin meillä onkin kaksi täysin vaipoissa ja tuo 3-vuotias yöpissaaja.
 
vierailija
Hoitopöytä on turhake, en ymmärrä miten ihmiset pesee kädet kakkavaipan jälkeen ja samalla pitää kiinni vauvasta. Meillä oli lattialla hoitoalusta jonka yllä virikekaari johon vauva jäi kun itse vei vaipan pois ja meni pesee kädet. 6+ kk eteenpäin polvella kun liikkuu niin mahdottomasti ja pyörii, ei siitä muuten olisi tullut mitään.
 

Yhteistyössä