Onko 47 v ikäloppu?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos oletetaan lähtötilanne seuraavanlaiseksi että mies on 45-50 ja elää terveesti, on hyvässä kunnossa ja kroppa tikissä, niin miksi pitäisi kelpuuttaa samaa ikäluokkaa oleva nainen? Naisista vain hyvin harva on enää 45+ iässä tikissä, se nyt vaan on luonnon aikaansaamaa. Mihissä näitä tikissä olevia 50+ tyyppejä löytyy vaikka kuinka paljon. Menkääs katsomaan kuntosaleille tai vaikkapa juoksutapahtumiin.
Joopa joo. Kyllä niitä + 45 miehiä löytyy tikissä olevia ja kaljamahaisia ja kaikkea siltä väliltä, ihan kuten naisissakin. Itse asiassa tuon ikäiset naiset pitävät itsestään huomattavasti parempaa huolta kuin vastakkainen sukupuoli.
 
vierailija
Oletan että ap on lapseton ja tämän vuoksi toivoisi nuorempaa naista, vai onko näin? Biologialle ei valitettavasti mitään voi ja yli 40- vuotias nainen ei välttämättä ole enää valmis rankkoihin hoitoihin lapsen saamiseksi. Tämä oli siis vain oletus. Muuten kyllä nelikymppinen nainen taitaa olla elämässään parhaimmillaan jos ei ole katkeroitunut elämän kolhuista.
Ap ei sanonut haluavansa lapsia. Minä taas oletan, että ap haikailee vain nuoren pillun perään.
 
vierailija
Ap ei sanonut haluavansa lapsia. Minä taas oletan, että ap haikailee vain nuoren pillun perään.
Nuorella ( alle 40v) naisella voi vielä tehdä vaikka mitä, toisin kun esm. 45+ ikään ehtineellä.
Kyllä se nuori nainen ihan toisella tapaa laittaa viisikymppiseenkin vauhtia ja antaa elämäniloa kun esm 45+ ikään ehtinyt katkera loppuunnussittu vanha kurppa.
 
vierailija
Nuorella ( alle 40v) naisella voi vielä tehdä vaikka mitä, toisin kun esm. 45+ ikään ehtineellä.
Kyllä se nuori nainen ihan toisella tapaa laittaa viisikymppiseenkin vauhtia ja antaa elämäniloa kun esm 45+ ikään ehtinyt katkera loppuunnussittu vanha kurppa.
Katkera loppuunnussittu vanha kurppa? Hyi helv*tti. Tämäkö on sun mielipide yli 45-vuotiaista naisista? Kuulostaa katkerann ihmisen puheelta. Ei tuu kiva mieli näistä kirjoituksista. Sano nyt jotain yhtä kivaa vielä alkuperäisen viestin lähettäneestä kirjoittajasta?
 
vierailija
Mä en nyt oikein näe, että mikä tässä oli ongelmana?

Ap on työelämässä ja ilmeisen osaava ammatissaan, koskapa pärjää hyvin nuorten tekijöiden joukossa(y). Hän kokee itsensä fyysisesti jaksavaksi eli pitää kunnostaan huolta, mikä on aina plussaa, olipa minkä ikäinen tahansa.

Ainoa parantamisen paikka lienee itsevarmuus. Ihan turhaan jotenkin nöyristelee omaa ikäänsä, mies parhaimmillaan! Asennetta, sitä oman itsensä pystypäistä arvostusta kehiin niin, että se näkyy ulospäin miehekkäässä ryhdissä ja rohkean avoimessa, vekkulimaisen uteliaassakin katseessa niin - kyllä nainen katselee ja varmasti tutustuessaan koskettaakin...!

En tiedä mitä ap tarkoittaa tuolla "onko mitään arvoa missään", kelpaako muuhun elämän tärkeisiin asioihin.... Jos ei ymmärrä arvostaa itseään, niin miten ihmeessä toinen ihminenkään siihen sitten pystyisi?
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Kuka kuolee kuka ei. Isäni on 83-vuotias. Ikänsä tupakoinut, joka viikkonloppuinen kännääminen jatkunut vuosikymmenten ajan, teki työuransa erittäin raskaissa töissä. Äijä on kun tervaskanto. Lääkärissä vain ajokortti tarkastuksissa.
Varmaan söi lihaa ja kalaakin?
 
Olen fyysisesti erinomaisessa kunnossa millä mittarilla tahansa mitattuna. Mutta kuitenkin tuntuu että tämän ikäinen on täysin menneen maailman ihminen. Olen huomannut olevani työpaikoilla sieltä vanhimmasta päästä ja työkaverit ovat monesti yli 20 vuotta nuorempia. Oikein häpeän ikääni.
Onko tämän ikäiselle miehelle enää mitään arvoa missään? En tarkoita nyt ettenkö kelpaisi työhön, vaan ihan muuhun elämään liittyviä asioita.
Odotahan kun pääset eläkkeelle niin nuoria aasialaisnaisia on tyrkylle asti. Enkä tarkoita ollenkaan maksullisia, heitä en harrasta.
Salarakkaani on 33 vuotta minua nuorempi.

Ja kaksi muuta ovat myös paljon nuorempia, vanhinkin heistä on 22 vuotta minua nuorempi.
 
vierailija
Herrantähden, ihan parhaassa iässä on 47-vuotias!

(roosaruusataas)
👍Totta! Jokainen lisävuosi on kuin Lottovoitto.
Ilmarinen eläkeyhtiön sivulla on pitkä ja kaunis kirjoitus ikärasismin kukistamiseksi. Olen kirjoittanut vuosia aiheesta nettipalstoilla. Tuntuu, kuin nyt ihmiset olisivat heränneet unesta.
En taatusti enää palaa työelämään.
Olen oppinut uuden ja erittäin ihanan elämäntyylin eikä minua hetkauta Suomen eestaas heiluva BKT.
Sen laskutapaan kuulu leipä, mutta ei esim. jauhot. Mukaan ei myöskään lasketa kotityötä. Kun luin tuon tiedon BKT:sta, totesin, että täysin perseestä koko laskuyhtälö. Kotityö on maailman arvokkainta ja fiksuinta työtä.
Se päihittää kaikki rakettitiedettä vaativat ammatit ja tutkinnot.
Kohta nousen ylös sohvalta makuuasennostani ja nautin toisen kupin kahvia. Voikaa hyvin oravanpyörissänne tyhjäntoimittajina.
 

Yhteistyössä