Te joilla uniapnea.Mitä oireita teillä on?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko yöllä pään / korvan soimista tai huminaa? Hermostuneisuutta / levottomuutta.Tärinää koko kehossa. Kylmöö ja kuumaa vuorotellen
Näihin heräön yöllä
Mulla on päivällä myös levottomuus/ hermostuneisuus
Mulla ei ole väsymys,huimaus,pyörtyminen tunne,

Ous kiva tietää m7tä uniapnea oireita teillä taj obko muilla samija oireita ja mitä tämä vousi olla
 
vierailija
Olen 57- vuotias. Sairastuin 56- vuotiaana lievään uniapneaan. Uniapneani ei ole rakenteellinen vika minussa. Uniapneani syy johtui vaihdevuosista, johon en ollut käyttänyt hormonikorvaushoitoa. No, nyt on sitten otettu hormonikorvaushoito käyttöön, ja uniapneani on hellittänyt. Ja sairastan lievää uniapneaa, johon ei anneta CPAP hoitoa. Ja oireet olivat: jokaöinen herääminen vessaan, ja huonounisuus. Muistutan, että estrogeenin romahtaminen naisella vaihdevuosi-iässä altistaa naisen uniapneaan sairastumiselle. Olen yksi heistä. Jotka sairastuivat estrogeenin romahtamisen myötä lievään uniapneaan. En ole lihava, raskaasti ylipainoinen ollut milloinkaan. Totta kai voisin pari kiloa hoikempi olla. Voin suositella hormonikorvaushoitoa kaikille vaihdevuosi-ikäisille naisille. Se suojaa uniapneaa sinua.
 
vierailija
Olen 57- vuotias. Sairastuin 56- vuotiaana lievään uniapneaan. Uniapneani ei ole rakenteellinen vika minussa. Uniapneani syy johtui vaihdevuosista, johon en ollut käyttänyt hormonikorvaushoitoa. No, nyt on sitten otettu hormonikorvaushoito käyttöön, ja uniapneani on hellittänyt. Ja sairastan lievää uniapneaa, johon ei anneta CPAP hoitoa. Ja oireet olivat: jokaöinen herääminen vessaan, ja huonounisuus. Muistutan, että estrogeenin romahtaminen naisella vaihdevuosi-iässä altistaa naisen uniapneaan sairastumiselle. Olen yksi heistä. Jotka sairastuivat estrogeenin romahtamisen myötä lievään uniapneaan. En ole lihava, raskaasti ylipainoinen ollut milloinkaan. Totta kai voisin pari kiloa hoikempi olla. Voin suositella hormonikorvaushoitoa kaikille vaihdevuosi-ikäisille naisille. Se suojaa uniapneaa sinua.

Mitä muita oireita kuin huono unisuus ja vessaan herääminen.?

Itse olen 58v ja 52v loppui kuukautiset.Mitään vaihdevuosi oireita ei ole ollut

Mun elämä mullistui viikko sitten maanantaina ja sain pahoja 3 vuorokauden tärinää,hermostunut/ levoton ja nyt nämä mitä luettelin
Kun exellisviikon torstaina sain verenpaine lääkkeen joka uudistettiin vaikka mitään sytä ei ollut ja kaksi eri kipulääkettä
Söin muutamia tabletteja
Lääkäri väitti ettei voi olla sivuvaikutuksia
Tätä ennen olin ihan on
 
vierailija
Olen 57- vuotias. Sairastuin 56- vuotiaana lievään uniapneaan. Uniapneani ei ole rakenteellinen vika minussa. Uniapneani syy johtui vaihdevuosista, johon en ollut käyttänyt hormonikorvaushoitoa. No, nyt on sitten otettu hormonikorvaushoito käyttöön, ja uniapneani on hellittänyt. Ja sairastan lievää uniapneaa, johon ei anneta CPAP hoitoa. Ja oireet olivat: jokaöinen herääminen vessaan, ja huonounisuus. Muistutan, että estrogeenin romahtaminen naisella vaihdevuosi-iässä altistaa naisen uniapneaan sairastumiselle. Olen yksi heistä. Jotka sairastuivat estrogeenin romahtamisen myötä lievään uniapneaan. En ole lihava, raskaasti ylipainoinen ollut milloinkaan. Totta kai voisin pari kiloa hoikempi olla. Voin suositella hormonikorvaushoitoa kaikille vaihdevuosi-ikäisille naisille. Se suojaa uniapneaa sinua.
Ei suojaa.
 
vierailija
Onko yöllä pään / korvan soimista tai huminaa? Hermostuneisuutta / levottomuutta.Tärinää koko kehossa. Kylmöö ja kuumaa vuorotellen
Näihin heräön yöllä
Mulla on päivällä myös levottomuus/ hermostuneisuus
Mulla ei ole väsymys,huimaus,pyörtyminen tunne,

Ous kiva tietää m7tä uniapnea oireita teillä taj obko muilla samija oireita ja mitä tämä vousi olla
Sulla on jossakin guaria, joka sitä aiheuttaa. Mitä syöt päivittäin, löytyy sieltä.
 
vierailija
Mitä muita oireita kuin huono unisuus ja vessaan herääminen.?

Itse olen 58v ja 52v loppui kuukautiset.Mitään vaihdevuosi oireita ei ole ollut

Mun elämä mullistui viikko sitten maanantaina ja sain pahoja 3 vuorokauden tärinää,hermostunut/ levoton ja nyt nämä mitä luettelin
Kun exellisviikon torstaina sain verenpaine lääkkeen joka uudistettiin vaikka mitään sytä ei ollut ja kaksi eri kipulääkettä
Söin muutamia tabletteja
Lääkäri väitti ettei voi olla sivuvaikutuksia
Tätä ennen olin ihan on
Lääkäri ei voi väittää semmosta. Se on hoitovirhe. Sullehan ne oireet ovat tulleet
 
vierailija
Kärsin vaikeasta uniapnesta ja mulla oli oireina jatkuva väsymys, kuorsaaminen, hengityskatkot, pulssin lasku ja vessassa tuli käytyä parikin kertaa yössä välillä. Mulla cpap ollu jo vuosia. Mä en noita ap;n oireita kyllä ihan äkkiä laittais uniapnean piikkiin. Ennemmin kuulostaa joltain vaihdevuosioireilta tai viekkareilta, kun uniapnealta. Niin ja olen nyt 50v.
 
vierailija
Kärsin vaikeasta uniapnesta ja mulla oli oireina jatkuva väsymys, kuorsaaminen, hengityskatkot, pulssin lasku ja vessassa tuli käytyä parikin kertaa yössä välillä. Mulla cpap ollu jo vuosia. Mä en noita ap;n oireita kyllä ihan äkkiä laittais uniapnean piikkiin. Ennemmin kuulostaa joltain vaihdevuosioireilta tai viekkareilta, kun uniapnealta. Niin ja olen nyt 50v.
Minulla kanssa oli täsmälleen samat oireet kuin sinulla ja uniapneahan se sitten oli. CPAP-hoito auttanut paljon.
Olen samaa mieltä että ap:n oireet ei kyllä uniapneaan kuulu.
 
vierailija
Lääkäri ei voi väittää semmosta. Se on hoitovirhe. Sullehan ne oireet ovat tulleet
Menin to 18.4 selkäkipun vuoksi lääkäriin
Ja kysyin voiko johtua sydännestä.Vastaus ei.Mikä hyvä.Eli lihas kipu.
Antoi siihen kipuun
Motifene dual 75mg 1 tabletti 2 x pvässä
Lihasrelaksanttia myös
Norflex 100mg 1 tabletti 3 x pvässä
No kaikenkukkuraksi määräsi vielä uutta verenpaine lääkettä
Exforge 5mg/160mg 1 tabletti aamuisin
Tämän määräsi tuntematta minua ,tietämättä verenpaine historiaani
Mulla 10v ollut diovan ja verenpaine aika hyvä
Hänen luona oli 180 yläpaine.Tottakai kun kipu selässä,jännitys päällä
Niin päätti että lääkitys muutettava
Pyysin 2 viikon seurannan.Ei käynyt
No näitä kolmea lääkettä aloin sitten syödä niin vkl aikana huomasin muutosta
itsessäni.
Ja maanantaina 22.4 lähtien 3 pv tärisin kokoajan yötä päivää
Tuli hermostuneisuutta/levottomuutta päälle
Mulle kaikki sanoivat että psyykkistä ,vika mielessä/ päässä
Menin lääkäriin sanoi ettei otettua 6 tablettia exforge,8 tablettia lihasrelanttia ja 6 kpl kipulääkettä 4-5 päivässä aiheuta vielä sivuoireita.
Nyt mennyt viikko. Vielä on yöllisiä oireita kuten yllä mainittu.Muuten alkaa olla ok.Mutta pelko nuo tulevat yöt.
En sitten tiä onko lääkäri oikeassa vai tuliko nuo kamalat päivienkoko kehon tärinä sitten vaan sattumalta samasn aikaan lääkkeitä syötyä

Kiitos jos joku muukin tämän lukisi läpi
 
vierailija
Menin to 18.4 selkäkipun vuoksi lääkäriin
Ja kysyin voiko johtua sydännestä.Vastaus ei.Mikä hyvä.Eli lihas kipu.
Antoi siihen kipuun
Motifene dual 75mg 1 tabletti 2 x pvässä
Lihasrelaksanttia myös
Norflex 100mg 1 tabletti 3 x pvässä
No kaikenkukkuraksi määräsi vielä uutta verenpaine lääkettä
Exforge 5mg/160mg 1 tabletti aamuisin
Tämän määräsi tuntematta minua ,tietämättä verenpaine historiaani
Mulla 10v ollut diovan ja verenpaine aika hyvä
Hänen luona oli 180 yläpaine.Tottakai kun kipu selässä,jännitys päällä
Niin päätti että lääkitys muutettava
Pyysin 2 viikon seurannan.Ei käynyt
No näitä kolmea lääkettä aloin sitten syödä niin vkl aikana huomasin muutosta
itsessäni.
Ja maanantaina 22.4 lähtien 3 pv tärisin kokoajan yötä päivää
Tuli hermostuneisuutta/levottomuutta päälle
Mulle kaikki sanoivat että psyykkistä ,vika mielessä/ päässä
Menin lääkäriin sanoi ettei otettua 6 tablettia exforge,8 tablettia lihasrelanttia ja 6 kpl kipulääkettä 4-5 päivässä aiheuta vielä sivuoireita.
Nyt mennyt viikko. Vielä on yöllisiä oireita kuten yllä mainittu.Muuten alkaa olla ok.Mutta pelko nuo tulevat yöt.
En sitten tiä onko lääkäri oikeassa vai tuliko nuo kamalat päivienkoko kehon tärinä sitten vaan sattumalta samasn aikaan lääkkeitä syötyä

Kiitos jos joku muukin tämän lukisi läpi
Liikaa lääkkeitä. Myrkytystila menossa
 
vierailija
Menin to 18.4 selkäkipun vuoksi lääkäriin
Ja kysyin voiko johtua sydännestä.Vastaus ei.Mikä hyvä.Eli lihas kipu.
Antoi siihen kipuun
Motifene dual 75mg 1 tabletti 2 x pvässä
Lihasrelaksanttia myös
Norflex 100mg 1 tabletti 3 x pvässä
No kaikenkukkuraksi määräsi vielä uutta verenpaine lääkettä
Exforge 5mg/160mg 1 tabletti aamuisin
Tämän määräsi tuntematta minua ,tietämättä verenpaine historiaani
Mulla 10v ollut diovan ja verenpaine aika hyvä
Hänen luona oli 180 yläpaine.Tottakai kun kipu selässä,jännitys päällä
Niin päätti että lääkitys muutettava
Pyysin 2 viikon seurannan.Ei käynyt
No näitä kolmea lääkettä aloin sitten syödä niin vkl aikana huomasin muutosta
itsessäni.
Ja maanantaina 22.4 lähtien 3 pv tärisin kokoajan yötä päivää
Tuli hermostuneisuutta/levottomuutta päälle
Mulle kaikki sanoivat että psyykkistä ,vika mielessä/ päässä
Menin lääkäriin sanoi ettei otettua 6 tablettia exforge,8 tablettia lihasrelanttia ja 6 kpl kipulääkettä 4-5 päivässä aiheuta vielä sivuoireita.
Nyt mennyt viikko. Vielä on yöllisiä oireita kuten yllä mainittu.Muuten alkaa olla ok.Mutta pelko nuo tulevat yöt.
En sitten tiä onko lääkäri oikeassa vai tuliko nuo kamalat päivienkoko kehon tärinä sitten vaan sattumalta samasn aikaan lääkkeitä syötyä

Kiitos jos joku muukin tämän lukisi läpi
Kyllä me luetaan, vaikkei aina vastaillakaan
 

Yhteistyössä