Vituttaa yrittää nukkuu ukon vieressä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tiedän tuon. Meillä myös ukko kuorsaa niin, että kaikki heräävät.

Olen todennut, että kuorsaus loppuu jos laitan käden hänen olkapäälleen tai poskelleen (olen oppinut nukkumaan käsi ukon poskella). Kuorsaus loppuu myös jos menen ihan ukon kylkeen kiinni.
 
vierailija
Guar aiheuttaa uniapneaa. Mun mies ei kuorsaa enää, kun jätettiin se pois. Mut ei se ihan tavallisia sapuskoja muutenkaan syö, kun olen paikalla. Glutamaattihöyryissä menee munkin nenä tukkoon eikä sitten nuku kukaan. Mut onhan hyvä, et t i e t ä ä tuon itse?

Onko parempi herätä siihen, et ei kuulu mitään ääntä:alien:
Siinä meinaa tulla sydäri, kun täytyy tarkistella:barefoot:
 
vierailija
Guar aiheuttaa uniapneaa. Mun mies ei kuorsaa enää, kun jätettiin se pois. Mut ei se ihan tavallisia sapuskoja muutenkaan syö, kun olen paikalla. Glutamaattihöyryissä menee munkin nenä tukkoon eikä sitten nuku kukaan. Mut onhan hyvä, et t i e t ä ä tuon itse?

Onko parempi herätä siihen, et ei kuulu mitään ääntä:alien:
Siinä meinaa tulla sydäri, kun täytyy tarkistella:barefoot:
Minun käy sääliksi Paulan miestä.
 
vierailija
Minun käy sääliksi Paulan miestä.
No mulla taas säälitti, kun oli kokeilussa ne härvelit sairaalasta. Todettiin, et ei ole uniapneaa, muuten vaan kuorsailee. Mut ajokortin moni menettää siitä syystä ja se on iso asia. Tiedän siis mistä puhun, mut oikeesti, se ei tietäisi mitään ilman minua, kun ei edes yhtä kirjaa pystynyt lukemaan - tai ainakin niin sanoi, kun kerran pyysi minua lukemaan ÄÄNEEN koko kirjan:ROFLMAO:

Luin tietysti ja niin höän alkoi samalla tekemään ruokaa ihan itse: putosi kiloja 16 muistaakseni 3 kuukaudessa:barefoot: Ressukka tosiaan:whistle:
Tietysti liikakilotkin vaikuttaa kuorsaamiseen(y)
 
Softy
Guar aiheuttaa uniapneaa. Mun mies ei kuorsaa enää, kun jätettiin se pois. Mut ei se ihan tavallisia sapuskoja muutenkaan syö, kun olen paikalla. Glutamaattihöyryissä menee munkin nenä tukkoon eikä sitten nuku kukaan. Mut onhan hyvä, et t i e t ä ä tuon itse?

Onko parempi herätä siihen, et ei kuulu mitään ääntä:alien:
Siinä meinaa tulla sydäri, kun täytyy tarkistella:barefoot:
https://draxe.com/guar-gum/
 
vierailija
http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humpil/4/373124.pdf
AIHEUTTAA uniapneaa. On taas pantentoitu laiteita, mitä sairaaloissa markkinoidaan kansalle:devil:
"Guarem voi aiheuttaa haittavaikutuksena erilaisia mahavaivoja. Yleisimpiä ovat ilmavaivat, joita esiintyy lähes puolella käyttäjistä Guarem-hoidon alussa. Myös vatsakipua, pahoinvointia tai ripulia voi esiintyä"
Kyse on kuitenkin E412- lisäaineesta. Meillä ei muuten ole minkäänlaista elintarvikevalvontaa, kun ne kiertelee vain kuppiloita, niitä hymiöitä oikeen koko palkan edestä:ROFLMAO:
 
vierailija
hommaa korvatulpat
Mun luonteella ei ikipäivänä nukuta korvatulpat korvilla, ei missään tapauksessa. Ei se mikään ratkaisu ole kuitenkaan...! Mut tuohon edelliseen kopsaan lainalauseita:
"Tämä meidän pullamössösukupolvi, joka on nyt reilusti keski-iässä, on tottunut siihen, että pullaa on oltava. Jos ei sen seitsemän sorttia, niin jotain ainakin... Se taas on alunperin ollut ruustinnojen kahvipöytien ylpeys, eikä rahvaan jokapäiväistä ruokaa.

"...että kerran synnyttyään taipumus tietyn mielihyvän hakemiseen ei häviä. Ei ole mitään mekanismia, joka itsestään poistaisi syntyneen kytköksen mielihyvään ja poistaisi taipumuksen toistaa käyttäytyminen." - tiedostamattomasti?

Professori Anja Koski-Jännes Kuopion yliopistosta kertoo Yliopistolaisessa:

"Perintötekijät eivät kuitenkaan tuota riippuvuutta ilman myötävaikuttavia ympäristötekijöitä ja yksilön omaa toimintaa", hän kuitenkin korostaa. Toiminnalliset riippuvuudet saavat aivojen välittäjäaineiden tasolla aikaan samanlaisia reaktioita kuin aineriippuvuuksien päihdyttävät aineet."
 
vierailija
En pysty nukkumaan jos tungen korviin jotain, plus mulla alkaa särkee korvat
Oli sitte kyse korvatulppien käytöstä tai muista kuulosuojaimista.

Eli ratkaisun täytyis löytyy siitä millä kuorsaaminen poistuu.

En muutenkaan käsitä, vuosifa kuorsas
,sitte oli yli vuoden kuorsaamatta ja nyt on taas aloittanut ja mä alan olen ihan loppu, kun en saa nukuttua
hommaa korvatulpat
 
vierailija
Mieheni ja minä nukumme eri huoneissa. Hän kuorsasi ja todettiin uniapnea ja sai sen laitteen joka pitää meteliä.

Ei kuorsaamiseen korvatulpat kyllä riitä, ääni saattaa olla niin kova.
 
vierailija
Hei hakekaa oikeasti apua noihin ongelmiin. Lääkärin kanssa juttelemaan ja pyytäkää yöpolygrafia. Se tehdään kotona mukaan saatavalla laitteella. Uniapnea on ihan oikea sairaus ja se pitää hoitaa. Se johtuu nielun sidekudosten veltostumisesta, jolloin unen aikana kudos alkaa tukkimaan tai tukkii hengitystien.

Myös ”tavallinen” kuorsaus kannattaa tutkituttaa. Vaikka hengityskatkoksia ei ilmentyisikään, niin puolison takia asia on hyvä saada hallintaan. Pysyvästi eri huoneissa nukkuminen vaikuttaa parisuhteeseen.
 
vierailija
Guar aiheuttaa uniapneaa. Mun mies ei kuorsaa enää, kun jätettiin se pois. Mut ei se ihan tavallisia sapuskoja muutenkaan syö, kun olen paikalla. Glutamaattihöyryissä menee munkin nenä tukkoon eikä sitten nuku kukaan. Mut onhan hyvä, et t i e t ä ä tuon itse?
Ai sillä operaatiolla, mihin meni koko viikko PEEKEEE suorastaan, on nimikin, opin just:
yöpolygrafia

Eipä tuo kovin hiljainen ollut sekään:whistle:
Monikohan niihin oikeesti tukehtuu:alien:

WAU mikä business. Mites ne pöpöt siellä laitteistossao_O
 
vierailija
Hei hakekaa oikeasti apua noihin ongelmiin. Lääkärin kanssa juttelemaan ja pyytäkää yöpolygrafia. Se tehdään kotona mukaan saatavalla laitteella. Uniapnea on ihan oikea sairaus ja se pitää hoitaa. Se johtuu nielun sidekudosten veltostumisesta, jolloin unen aikana kudos alkaa tukkimaan tai tukkii hengitystien.

Myös ”tavallinen” kuorsaus kannattaa tutkituttaa. Vaikka hengityskatkoksia ei ilmentyisikään, niin puolison takia asia on hyvä saada hallintaan. Pysyvästi eri huoneissa nukkuminen vaikuttaa parisuhteeseen.
Olet aivan oikeassa. Uniapnea voi aiheuttaa esim aivoinfarktin, joka ei sitten enää olekaan mikään vitsi.
 
vierailija
Mutta gurkumia täytyy silti syödä sun mielestä? Sehän sitä aiheuttaa, lukee haittavaikutuksissa. Varmaan ei lue enää, kun tämä otettiin esille - sellaistakin on sattunut:whistle:
Täällä lukee noin:
"Guarem-pölyn hengittäminen saattaa aiheuttaa allergista nuhaa ja uniapneaa."
Muistaako apteekkiväki kysyä AINA ennen kuin myy valmisteen, kuorsaamisesta? Vai odotetaanko rauhassa, et puoliso muuttaa ri kämppään?
 
Onneksi olen tottunut lapsuuden ekat vuodet nukkumaan vanhempien kanssa, ja lujaa kuorsaavaa isää kuunnellessa.
Mun mies kuorsaa välillä, ja mulle se on rauhoittava ääni johon itsekin nukahdan.
 

Yhteistyössä